کد خبر: 336316
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۷:۱۶:۳۲
| |

دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات صلح طالبان و آمریکا، گفت: مشکل افغانستان با تقویت دولت این کشور حل می‌شود، آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند.

آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند
کد خبر: 336316
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۷:۱۶:۳۲

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی فیروزآبادی، در خصوص مذاکرات آمریکا با طالبان درباره صلح در افغانستان، گفت: منبع ناامنی خود آمریکایی‌ها هستند، نیروهای آمریکایی از ابتدا با ورود به خاک افغانستان موجبات ناامنی را در این کشور فراهم کردند و در طول چهل سال گذشته موجب بروز مشکلاتی برای مردم افغان شدند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه هر گاه آمریکا در امور افغانستان دخالت کرده جز بدبختی و گرفتاری برای آنها چیزی به ارمغان نیاورده است.

وی افزود: ریشه ناامنی‌ها در افغانستان دو چیز است؛ نخست بذر افراط‌گرایی اسلامی است که عربستان در قالب مدارس افراط‌گرایی در افغانستان و حتی پاکستان ایجاد کرد، مدارسی که به ترویج وهابی‌گری می‌پردازند و دومین ریشه سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای نظامی آمریکاست که به ناامنی‌ها در افغانستان دامن زده است.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: طالبان و القاعده محصول مشترک تندروی مذهبی هستند که ریشه در مکتب فکری وهابیت دارد، آمریکایی‌ها با فرصت طلبی این نابه‌سامانی و ناامنی را ترویج دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طالبان و نیروهای آمریکایی بخشی از مشکلات افغانستان هستند بنابراین نمی‌توانند با توافق و مذاکرات صلح را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل افغانستان با تقویت دولت افغانستان باید حل شود، گفت: آمریکایی‌ها تمایلی به خروج از افغانستان ندارند، در این وضعیت افغانستان باید مشکلاتش را در داخل و با کمک نیروهای فعال سیاسی افغان حل کنند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها