کد خبر: 336339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۸:۳۴:۵۴
| |

قائم‌مقام وزیر علوم:

تلاش داریم اختیارات اجرایی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم

قائم‌مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه "در تلاش هستیم تا اختیارات اجرایی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم"، تاکید کرد: امروز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری به بلوغ لازم برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های اجرایی رسیده‌اند و ما باید به نقش نظارتی و سیاست‌گذاری خود برگردیم.

تلاش داریم اختیارات اجرایی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم
کد خبر: 336339
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۸:۳۴:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ مراسم تقدیر از کارکنان نمونه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (شنبه، 9 شهریور) با حضور دکتر عبدالرضا باقری، قائم‌مقام وزیر؛ دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع؛ دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی؛ دکتر مسعود برومند، معاون پژوهشی؛ دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی؛ دکتر اباصلت خراسانی، مدیرکل امور اداری و جمعی از مسئولان و کارکنان ستادی وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی واقع در وزارت علوم برگزار شد.

در این مراسم دکتر عبدالرضا باقری، اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها و آموزش عالی به صحنه پاسخگویی به جامعه وارد شده و به ارائه خدماتی اقدام می‌کند که جامعه به آن نیاز دارد. این وظایف جدید در کنار وظایف قبلی ما یعنی تربیت نیروی انسانی و تولید علم کشور قرارگرفته است.

قائم‌مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا اختیارات اجرایی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم، گفت: آنچه در آینده باید برعهده بگیریم، سیاست گذاری و نظارت بر دانشگاه‌ها است نه امور اجرایی. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز فناوری باید به صحنه اصلی اجرای سیاست ها و برنامه های آموزش عالی تبدیل شوند. در چنین شرایطی نقش کارکنان ستادی وزارت علوم بیش از پیش اهمیت خواهد داشت.

وی افزود: همه همکاران باید جایگاه خود را کلیدی و مهم ببینند. امروز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری به بلوغ لازم برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجرایی رسیده‌اند و ما باید به نقش نظارتی و سیاست‌گذاری خود برگردیم.

باقری با اشاره به انتظارات وزارت علوم از همکاران ستادی خاطرنشان کرد: همکاران ما باید در بازنگری قوانین و آئین‌نامه‌ها کمک کنند. در این دوره گذار، نقش شما به عنوان کارشناسان باتجربه وزارتخانه می‌تواند یاریگر ما باشد. نکته دیگر این است که باید به سمت دولت دیجیتال برویم و نقش شما در این انتقال بسیار کلیدی است.

دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره روند انتخاب کارمند نمونه پرداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها