امیدواری وزی ورزش به کسب مدال شمشیربازی در المپیک 2020

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی استان تهران در جاکارتا گفت: امیدوارم علاوه بر چهار رشته مدال آور المپیکی بتوانیم در کاراته و شمشیربازی نیز در المپیک 2020 صاحب مدال شویم.

امیدواری وزی ورزش به کسب مدال شمشیربازی در المپیک 2020
کد خبر: 336342
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۹:۰۸:۴۷

اعتمادآنلاین| ‎ مسعود سلطانی فر در این مراسم افزود: در بازی‌های آسیایی سال‌های دور در حالی دوم شدیم که نوزده کشور شرکت کردند، اما در 2018 جاکارتا در حضور 44 کشور ششم شدیم. البته دوپینگ دو بوکسور ازبک اعلام شده که اگر رسمی شود، به رده پنجم می‌رویم.

وی افزود: تمام توان خود را بکار می‌بریم در المپیک توکیو بتوانیم خوش بدرخشیم و بتوانیم در برخی رشته‌های تیمی مدال بگیریم. البته تا به الان کاراته قول سه طلا و شمشیربازی هم قول یکی دو طلا را داده اند.

وزیر ورزش با اشاره به حضور 16 دوره ای ایران در المپیک گفت: هشت دوره آن پیش از انقلاب و هشت دوره بعد از انقلاب بود که در چهار در رشته وزنه برداری ، کشتی، تکواندو و تک مدال احسان حداد در دو میدانی مدال گرفتیم و امسال نیز امیدوارم علاوه براین رشته ها بتوانیم در کاراته نیز که برای اولین بار المپیکی شده حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وزیر ورزش با اشاره به این که در 40سال گذشته 6 تا برابر به فضاهای ورزشی اضافه شده است، گفت: سال گذشته اتمام 500 پروژه را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه 700 پروژه را به اتمام رساندیم .ضمن اینکه پیش بینی کردیم امسال 700 پروژه را به اتمام برسانیم که تا به امروز و در هفته دولت 330 پروژه را به بهر ه برداری رساندیم. امیدواریم با وجود همه محدودیت‌ها و کمبود منابع و اعتبارات به همان عدد 700 پروژه برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه بازی‌های المپیک و پارالمپیک سرگرم برگزاری رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک هستیم. البته تاکنون 4 سهمیه کسب شده که امیدوارم یک سهمیه دیگر نیز امروز کسب کنیم.

وی اظهار کرد: تلاش بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را در رشته های مختلف افزایش دهیم. علاوه بر این که هدف گذاری بر این است که در رشته های کاراته و شمشیربازی در بخش انفرادی و تیمی بر روی سکو قرار بگیریم.

سلطانی فر در پایان افزود: در سایر رشته‌ها نیز همچون جودو، قایقرانی و تیراندازی نیز نیم نگاهی به مدال داریم و امیدوارم در این رشته ها نیز در المپیک 2020 به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها