کد خبر: 336414
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۸:۲۲
| |

پنج کشته و 21 زخمی در حادثه تیراندازی در تگزاس

تیراندازی در نزدیکی 2 شهر ایالت تگزاس در جنوب آمریکا، پنج کشته و دستکم 21 نفر زخمی به‌جا گذاشت.

پنج کشته و 21 زخمی در حادثه تیراندازی در تگزاس
کد خبر: 336414
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۸:۲۲

اعتمادآنلاین| به گزارش منابع آمریکایی، این تیراندازی‌ها روز شنبه به وقت محلی و در نزدیکی شهرهای «اودسا» و «میدلند» رخ داد. میدلند و اودسا در غرب تگزاس واقع شده و 20 کیلومتر از هم فاصله دارند.


پلیس عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری مظنونان تیراندازی را شروع کرده و از مردم خواسته است تا از تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها خودداری کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند.


پلیس میدلند گفت: یکی از مظنونان با خودرویی طلایی رنگ از محل حادثه گریخته است. گزارش‌ رسانه‌های حاکی است که پلیس یک مظنون تیراندازی در این شهر را بازداشت کرده است.


پلیس اودسا نیز اعلام کرد که عامل تیراندازی این شهر با خودروی مسروقه اداره پست فرار کرد. پلیس این شهر افزود که یک و احتمالا دو مظنون این خودرو را به سرقت برده و به صورت خودسرانه به سوی مردم تیراندازی کردند.


پلیس ساعتی بعد خبر داد که در هر دو حادثه تیراندازی 5 نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند و عامل تیراندازی در اودسا نیز کشته شده است. سه افسر پلیس هم جزو زخمی‌ها هستند.


«دانشگاه پرمیان باسین تگزاس» در پی این حادثه تعطیل شد. «اداره امنیت عمومی تگزاس» نیز از مردم خواسته تا از عبور و مرور در بزرگراه های اصلی شهرهای محل حادثه اجتناب کنند.


اخبار مربوط به این تیراندازی به اطلاع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رسیده است.


ماه گذشته شهر «دیتون» ایالت اوهایو و شهر «ال‌پاسو» در ایالت تگزاس صحنه تیراندازهای مرگبار بود. تیراندازی‌های این دو شهر در مجموع بیش از 30 کشته و 52 زخمی به‌جا گذاشت.


ترامپ ماه گذشته پس از حادثه تیراندازی در ایالت‌ های تگزاس و اوهایو که ناشی از نژادپرستی سفیدپوستان بود، اعلام کرد که به وزارت دادگستری کشورش دستور داده تا لایحه حکم اعدام برای عاملان تیراندازی‌های کور را به کنگره ارائه کند.


بسیاری از سیاستمداران و مردم آمریکا معتقدند که سیاست‌های مهاجرستیزانه و ادبیات نژادپرستانه و ضدمهاجرتی که ترامپ اتخاذ کرده، مشوق عوامل تیراندازی در این دو شهر آمریکا بوده است.


تیراندازی‌های مرگبار همواره خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است. اتباع آمریکایی به موجب متمم دوم قانون اساسی این کشور، می‌توانند سلاح شخصی داشته باشند. طبق آخرین آمارها، به ازای هر یکصد نفر آمریکایی بیش از120 سلاح در بین مردم آمریکا وجود دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها