کد خبر: 336418
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۸:۵۵:۱۴
| |

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

میزان خشونت علیه پرستاران چقدر است؟

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار دقیقی در رابطه با خشونت علیه کادر درمان بیمارستان و مراکز درمانی به خصوص پرستاران وجود ندارد و میزان و نوع خشونت نیز متفاوت است.

میزان خشونت علیه پرستاران چقدر است؟
کد خبر: 336418
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۸:۵۵:۱۴

اعتمادآنلاین| ‌ مریم حضرتی درباره خشونت علیه پرستاران و کادر درمانی افزود: امکان دارد برخورد لفظی تند را خشونت بدانیم و همچنین مشت زدن هم خشونت است. پرستاران معمولا نفر اول مواجهه با بیمار هستند و گاهی بیمار از جای دیگری عصبانی است و این موارد را به شکل خشونت در مواجهه با کادر درمانی بروز می دهد.

وی ادامه داد: این مسائل بیشتر در بخش اورژانس بیمارستان ها اتفاق می افتد، زیرا این بخش، بحرانی ترین قسمت بیمارستان است. گاهی به بیمار حق می‌دهیم، زیرا در شرایط بحرانی شدیدی قرار دارد و تاب آوری ندارد. در نتیجه از لحاظ پزشک و پرستار تلاش می شود که با تجربه بهتریین نیروها در اورژانس حضور داشته باشند.

حضرتی بیان کرد: به همین دلیل در بخش اورژانس بیمارستانی خیلی دقت می شود که از پرستاران با تجربه استفاده کنیم، اما به هر حال این موضوع رخ می دهد. زیرا بیماران یا همراهان آنها گاهی توقع بالایی دارند و ممکن است خواسته های آنها برآورده نشود و به همین دلیل عصبانی شوند و دست به خشونت بزنند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا می توان بازه زمانی خاصی را مشخص کرد که میزان این خشونت ها از آن زمان بیشتر شده باشد، گفت: خشونت علیه کادر درمان همواره وجود داشته و یک مشکل اجتماعی است. تلاش وزارت بهداشت این است که بستر ارائه خدمت را آرام کند تا بیماران احساس رضایت بیشتری داشته باشند و این خشونت اتفاق نیفتد.

حضرتی اظهار داشت: البته در زمینه تاب آوری پرستاران و کادر درمانی نیز کارهای زیادی می شود. زیرا معنی پرستار، تاب آوری، عشق، صبوری و مقاومت است. پرستاران یا کادر درمانی خود را در معرض مشکلات قرار میدهند و به هر حال در مواجهه با مصدومان تصادفات، دچار آسیبهای روحی میشوند، اما به کار خود ادامه میدهند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها