حملات موشکی آمریکا به مقر القاعده در «ادلب» سوریه

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد، مقر فرماندهی گروه القاعده در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است. گزارش‌ها از کشته شدن حدود 40 نفر در جریان این حملات موشکی حکایت دارند.

حملات موشکی آمریکا به مقر القاعده در «ادلب» سوریه
کد خبر: 336496
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| این حمله به منطقه‌ای در استان ادلب صورت گرفته که همچنان کنترل آن در دست مخالفان و شورشیان سوری است.

ارل براون، سخنگوی ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده، هدف از این حمله موشکی کسانی بودند که مسؤول حمله و تهدید شهروندان آمریکایی، متحدان این کشور و کشتن غیرنظامیان بی‌گناه بوده‌اند.

او افزود: ما به هدف گیری تندروها ادامه می‌دهیم تا اجازه ندهیم آنها از خاک سوریه به عنوان پناهگاه امن استفاده کنند.

پنتاگون جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نکرده اما گزارش‌های دیگر از کشته شدن حدود 40 نفر در جریان این حمله موشکی حکایت دارند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت، بیش از 40 نفر از عناصر حراس الدین و هیئت تحریر الشام از جمله فرماندهان آنها در این حمله موشکی کشته شده‌اند. این حملات انفجارهای مهیبی را در پی داشته که حومه جنوبی استان ادلب را لرزاندند.

همچنین خبر می‌رسد، این حملات تجمع سرکردگان هیئت تحریرالشام و گروه حراس الدین در ادلب را هدف گرفته بودند.

به موجب اطلاعات اولیه، این موشک‌ها را ائتلاف بین‌المللی ضدداعش شلیک کرده که تعدادشان شش موشک بوده است.

منابعی نیز از وجود ابو محمد الجولانی سرکرده هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در میان فرماندهان هدف گرفته شده، خبر می‌دهند. اخبار تاییدشده حاکی از آن هستند، که سرکردگان صف اول جبهه النصره در این حملات موشکی کشته شده‌اند. ‏‫

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، رسانه مخالفان سوری نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: حملات موشکی نشست فرماندهان حراس الدین، انصار التوحید و گروه‌های مختلف هم‌پیمان آن دو را در داخل پادگان آموزشی در نزدیکی شهر ادلب هدف گرفتند که تعدادشان دست‌کم 40 تن بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها