کد خبر: 336544
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۱:۴۳:۰۳
| |

سفیر جدید یمن در ایران با ظریف دیدار می‌کند

«ابراهیم محمد محمد الدیلمی» سفیر جدید یمن در ایران با ظریف دیدار و رایزنی می‌کند.

سفیر جدید یمن در ایران با ظریف دیدار می‌کند
کد خبر: 336544
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۱:۴۳:۰۳

اعتمادآنلاین| سفیر جدید یمن امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم می‌کند .

اواخر مرداداماه جاری «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» به عنوان سفیر جدید جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.

رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان یمن چندی پیش در مورد علت انتخاب سفیر جدید از سوی یمن برای اعزام به تهران گفت: این اقدام در راستای تقویت همکاری‌های رسمی با ایران در چارچوب شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی است.

ابراهیم الدیلمی سفیر جدید یمن در ایران نیز چند روز پیش در گفت وگو با روزنامه الثوره در پاسخ به این سوال که از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟ گفت: در نتیجه از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران و تعین سفیر در آن کشور شاهد رخدادهای متعددی خواهیم بود؛ توافقات پیشین میان یمن و جمهوری اسلامی ایران از سرگرفته خواهد شد و بر اساس اولویت های این مرحله ترتیب بندی و اجرا خواهند شد. همانطور که مطلع هستید 70 توافق نامه در زمینه های کشاورزی، پزشکی، آموزشی، اقتصادی و غیره میان ایران و یمن امضا شده است و آماده اجرا هستند. همچنین تبادلات فرهنگی را نیز از سرخواهیم گرفت و نه تنها با دولت ایران بلکه با موسسات و دیگر سازمان های مردمی این کشور همکاری خواهیم داشت به خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار یمن ایستاد و در کنار آن خواهد ماند و حامی امنیت، وحدت، ثبات و استقلال آن بود و موضع اصولی آن علیه تجاوزگران از همان روز اول واضح و روشن بود.

ابراهیم الدیلمی افزود: من به تهران خواهم رفت و ابتکار عمل خود را در چارچوب استوارنامه تقدیم خواهم کرد. من به عنوان سفیر یمن در تهران برای تقویت روابط میان دو کشور تلاش خواهم کرد و برای تقویت روابط با دیگر هیات‌های دیپلماتیک و سفرای موجود در تهران نیز تلاش خواهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها