کد خبر: 336611
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۳:۴۲:۱۲
| |

مدارک «کمک‌ کلمبیا به گروه‌های تروریستی» تحویل سازمان ملل می‌شود

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، این کشور شواهد مربوط به کمک‌های کلمبیا به گروه‌های تروریستی به منظور حمله به نیروهای دولت «نیکلاس مادورو» را به سازمان ملل ارائه می‌کند.

مدارک «کمک‌ کلمبیا به گروه‌های تروریستی» تحویل سازمان ملل می‌شود
کد خبر: 336611
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۳:۴۲:۱۲

اعتمادآنلاین| بعد از اظهارات مقام‌های ونزوئلا درباره وجود شواهدی مبنی بر وجود اردوگاه‌های آموزش شبه‌نظامیان در کلمبیا با هدف طراحی برای حملات به دولت ونزوئلا، یک مقام ارشد کاراکاس از ارائه این شواهد به سازمان ملل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دِلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی توییتری اعلام کرد: «ونزوئلا شواهدی قاطع درباره حفاظت و حمایت ایوان دوکو (رئیس‌جمهور کلمبیا) از گروه‌های تروریستی، آموزش و تسلیح آنها در کلمبیا به منظور حمله به نظم قانون اساسی ما را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد؛ اقداماتی که نقض قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل است».

قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل که در 28 سپتامبر 2001 (ششم مهرماه 1380) تصویب شد، سندی بین‌المللی درباره تهدید صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی است. این قطعنامه با رأی مثبت همه اعضای شوری امنیت (دائم و غیردائم) تصویب شد.

مقامات ونزوئلا روز شنبه (دیروز) اعلام کردند شواهدی دارند که اردوگاه آموزش شبه نظامیان در کلمبیا در حال فعالیت بوده و هدف آن طراحی انجام حملات برای تضعیف حکومت دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا است.

«خُرخه رودریگز» وزیر ارتباطات ونزوئلا در برنامه تلویزیونی، ایوان دوکو رئیس جمهور کلمبیا را متهم کرد که هیچگونه اقدامی برای متوقف کردن این اردوگاه‌ها انجام نمی‌دهد. رودریگز به تصاویر ماهواره‌ای استناد کرد که نشان می‌دهد سه اردوگاه آموزش شبه نظامیان در مرز با کلمبیا وجود دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها