کد خبر: 336623
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از تغییر در لیست تیم ملی کشتی آزاد گزارش می دهد:

مجید خدایی: تیم ملی کشتی آزاد در شرایط خوبی به سر نمی‌برد/ اکبر فلاح: جانشینان یزدانی و هادی عملکرد خوبی خواهند داشت/ محمد طلایی: شعبانی می‌تواند جای خالی یزدانی را پر کند

غلامرضا محمدی، مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، اواخر هفته گذشته لیست تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان را اعلام کرد، اما خیلی زود مجبور شد تغییراتی در این لیست اعمال کند.

مجید خدایی: تیم ملی کشتی آزاد در شرایط خوبی به سر نمی‌برد/ اکبر فلاح: جانشینان یزدانی و هادی عملکرد خوبی خواهند داشت/ محمد طلایی: شعبانی می‌تواند جای خالی یزدانی را پر کند
کد خبر: 336623
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- تیم ملی کشتی آزاد ایران خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان آماده می‌کند. رقابت‌هایی که موفقیت در آن می‌تواند حضور کشتی‌گیران آزادکار ایران را در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو مسجل کند. فدراسیون کشتی در سال گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و حالا با آمدن علیرضا دبیر به عنوان رئیس تازه آماده تجربه آرامش می‌شود.

غلامرضا محمدی، مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، اواخر هفته گذشته لیست تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان را اعلام کرد، اما خیلی زود مجبور شد تغییراتی در این لیست اعمال کند. مصدومیت رضا یزدانی و پرویز هادی دلیل این تغییرات در تیم ملی بود. هر 2 این کشتی‌گیران به دلیل مصدومیت از حضور در ترکیب تیم ملی انصراف دادند و حالا کشتی‌گیرانی جوان باید جایگزین آنها در تیم ملی شوند.

سوالاتی که باید پاسخ داده شود

این تغییر در تیم ملی چه تاثیری بر روند نتیجه‌گیری تیم ملی می‌گذارد؟ نفرات جایگزین توانایی حضور در رقابت‌های جهانی را دارند یا خیر؟ رقابت‌های انتخابی توانست شرایط را برای مربیان تیم ملی برای انتخاب نفرات دوم و سوم تیم ملی فراهم کند؟ همه اینها سوالاتی است که برخی از پیشکسوتان کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به آنها پاسخ داده‌اند.

مجید خدایی: تیم ملی کشتی آزاد در شرایط خوبی به سر نمی‌برد

مجید خدایی، پیشکسوت کشتی ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره خروج نام رضا یزدانی و پرویز هادی از لیست تیم ملی کشتی آزاد پیش از آغاز رقابت‌های جهانی گفت: متاسفانه تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. فدراسیون کشتی هم شرایط خوبی را در سال گذشته سپری نکرد. با آمدن آقای دبیر آرامشی بر فدراسیون حاکم شد، اما با مصدومیت رضا یزدانی و پرویز هادی شرایط برای تیم ملی سخت شده است. یزدانی بعد از مدتی دوری از کشتی ایران آمده بود تا دوباره خود را ثابت کند ولی مصدومیت باعث شد از حضور در رقابت‌های جهانی باز ماند. او کشتی‌گیر بااخلاقی است و همین‌ که می‌دانست به دلیل مصدومیت نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند و از حضور در جام‌جهانی انصراف داد، جای تشکر و قدردانی دارد. همین اتفاق هم برای پرویز هادی رخ داد.

خدایی درباره جایگزینی شعبانی به‌ جای رضا یزدانی هم گفت: علی شعبانی کشتی‌گیری جوان است، اما هم در رقابت‌های انتخابی و هم در مسابقات یاشاردوغو که اعزام‌ شد، توانست نتایج خوبی کسب کند. فکر می‌کنم شعبانی می‌تواند جانشین خوبی برای یزدانی باشد.

خدایی درباره نحوه برگزاری مسابقات انتخابی کشتی ادامه داد: تیم ملی کشتی آزاد رقابت‌های مهمی پیش رو دارد و بهتر است در این رابطه صحبتی نکنیم و اجازه دهیم تیم ملی با خیالی آسوده راهی رقابت‌های جهانی شود. بعد از رقابت‌های جهانی زمان‌ داریم تا نقاط ضعف فدراسیون و تیم ملی را به‌ نقد بگذاریم.

او درباره رقیبان تیم ملی در جام جهانی گفت: روسیه، آمریکا، آذربایجان و گرجستان رقیبان سنتی ایران هستند و بدون تردید در قزاقستان هم می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند، اما این را باید بدانیم که همه این تیم‌ها وابسته به تک‌ستاره‌ها هستند و ایران می‌تواند با یک استراتژی مناسب در این بازی‌ها به موفقیت برسد.

این پیشکسوت کشتی ایران درباره پشتوانه‌سازی در کشتی ایران توضیح داد: در سال‌های اخیر، فدراسیون کشتی به تیم‌های پایه خودش بها داده و توانسته کشتی‌گیران خوبی را معرفی کند. دبیر و دوستانش در فدراسیون باید مراقب این استعدادها باشند تا بتوانیم در سال‌های آینده از این جوانان در تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم.

او در پایان گفت: امیدوارم کشتی ما در رقابت‌های جهانی بتواند موفق ظاهر شود و دوباره برای ایران افتخارآفرینی کند.

اکبر فلاح: جانشینان یزدانی و هادی عملکرد خوبی خواهند داشت

اکبر فلاح دیگر پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیست تیم ملی و مصدومیت 2 کشتی‌گیر اصلی این تیم قبل از آغاز بازی‌ها گفت: تیم ملی 2 قهرمان بزرگ خود را از دست‌ داده است. بی‌شک فدراسیون کشتی و غلامرضا محمدی بدون جایگزین لیست تیم ملی را اعلام نکرده‌اند. تردید نکنید افرادی که قرار است به‌ جای پرویز هادی و رضا یزدانی در رقابت‌های جهانی قزاقستان به روی تشک بروند کشتی‌گیران خوبی هستند و تمام تلاش خود را برای موفقیت در این رقابت‌ها می‌کنند.

او ادامه داد: همه مربیان تلاش می‌کنند بین نفر اول تیم ملی و نفر دوم فاصله زیادی نباشد. اگر مربیان تیم ملی چنین برنامه‌ای را در نظر نگرفته باشند، این نشان از ضعف آنهاست. البته یدالله محبی در وزن پرویز هادی و علی شعبانی در وزن یزدانی در اردوهای تیم ملی شرکت کرده‌اند و مطمئن هستم بهترین نمایش خود را در قزاقستان به نمایش خواهند گذاشت.

محمد طلایی: شعبانی می‌تواند جای خالی یزدانی را پر کند

محمد طلایی یکی دیگر از قهرمانان کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیست تیم ملی و حضور نیافتن یزدانی و هادی در تیم ملی پیش از آغاز رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: علی شعبانی کشتی‌گیر خوبی است و در جام یاشاردوغو و رقابت‌های انتخابی تیم ملی نتایج خوبی گرفت. فکر می‌کنم شعبانی می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

او ادامه داد: تیم ملی در سنگین‌وزن با بدشانسی مواجه شد. پرویز هادی یکی از امیدهای کسب مدال و کسب سهمیه المپیک بود. یدالله محبی به احتمال زیاد جانشین هادی خواهد شد. فدراسیون کشتی روی محبی سرمایه‌گذاری کرده و او چند سالی است در رقابت‌های مختلف جهانی حضور پیدا می‌کند.

طلایی درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: امسال فدراسیون کشتی ایران با مشکلات زیادی مواجه بود و به همین دلیل رقابت‌های انتخابی خوبی در کشور برگزار نشد. رقابت‌های انتخابی همیشه به کشتی ایران کمک کرده است.

او درباره انتخاب غلامرضا محمدی به‌ عنوان مربی تیم ملی توضیح داد: غلامرضا محمدی برای کشتی ایران زحمت‌ کشیده و حضورش در تیم ملی کشتی می‌تواند مفید باشد. محمدی همه شرایط کشتی ایران را دیده و بعد از آن هدایت تیم ملی کشتی را بر عهده گرفته است.

امیدواری ایران به کسب نتیجه در قزاقستان

تیم ملی کشتی آزاد، چه با رضا یزدانی و پرویز هادی و چه بدون آنها، باید به رقابت‌های جهانی برود؛ تنها چیزی که در این بین اهمیت دارد کسب نتیجه در این بازی‌هاست. نتایجی که می‌تواند حضور کشتی ایران در رقابت‌های المپیک 2020 را تضمین کند.

اکنون غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، دوباره ترکیب تیم ملی در جام‌جهانی کشتی آزاد را اعلام کرده و علی شعبانی و یدالله محبی جای کشتی‌گیران خط‌خورده نشسته‌اند.

ترکیب تیم ملی کشتی در جام‌جهانی به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: رضا اطری

61 کیلوگرم: بهنام احسان‌پور

65 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

70 کیلوگرم: یونس امامی

74 کیلوگرم: رضا افضلی

79 کیلوگرم: بهمن تیموری

86 کیلوگرم: حسن یزدانی

92 کیلوگرم: علیرضا کریمی

97 کیلوگرم: علی شعبانی

125 کیلوگرم: یدالله محبی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها