کد خبر: 336656
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۴:۴۰:۰۶
| |

فیس‌بوک یک تحقیق علمی را مختل کرد

گروهی از محققانی که با فیس‌بوک برای بررسی تاثیر این شبکه اجتماعی بر دموکراسی همکاری می‌کردند، تهدید کردند که به علت کارشکنی این شرکت اجرای این طرح را متوقف می‌کنند.

فیس‌بوک یک تحقیق علمی را مختل کرد
کد خبر: 336656
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۴:۴۰:۰۶

اعتمادآنلاین| گروهی از محققانی که با فیس‌بوک برای بررسی تاثیر این شبکه اجتماعی بر دموکراسی همکاری می‌کردند، تهدید کردند که به علت کارشکنی این شرکت اجرای این طرح را متوقف می‌کنند. پژوهشگران مذکور می گویند فیس‌بوک با وجود وعده‌های قبلی داده‌های درخواستی را در اختیارشان نگذاشته و جلوی پیشرفت طرح تحقیقاتی مذکور را می گیرد.

این افراد افزوده اند فیس‌بوک به 83 محققی که خود برای تحقیق در این زمینه دعوت به همکاری کرده، تنها بخش محدودی از اطلاعاتی که انتظار می رفته تامین کند را اعطا کرده است. همین مساله تداوم علمی تحقیقات یادشده را ناممکن کرده است. پژوهشگران مذکور می گویند تا 30سپتامبر یعنی یک ماه دیگر به فیس‌بوک مهلت می‌دهند تا وعده های خود را عملی کند و در غیر این صورت از ادامه این کار انصراف می دهند.

در حال حاضر محققان به دنبال دسترسی به اطلاعات صفحات وب به اشتراک گذارده شده در فیس‌بوک از اول ژانویه سال2017 بدین سو هستند. فیس‌بوک در واکنش به این درخواست بیانیه ای صادر کرده و مدعی شده داده های مورد نیاز محققان را تامین می کند. اما تاریخی برای این کار مشخص نکرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها