کد خبر: 336674
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۵:۱۵:۲۹
| |

در جلسه هیات دولت صورت گرفت:

بررسی سازوکار‌ اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا/ تصویب آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت

الزامات و سازوکار‌های اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی سازوکار‌ اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا/ تصویب آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت
کد خبر: 336674
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۵:۱۵:۲۹

اعتمادآنلاین| در جلسه امروز هیات دولت که روز یکشنبه در دفتر رئیس جمهور تشکیل شد، وزرا و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی از آخرین جزئیات برنامه ریزی برای اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا ارایه کردند که بر مبنای آن مرکز تجارت وتوسعه صادرات با منطقه اوراسیا در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در این جلسه‌ با تاکید بر حداکثر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در پی پیوستن جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر توسعه مناسبات اقتصادی با کشور‌های منطقه، تکمیل و توسعه زیر ساخت‌ها و تسهیلات لازم به‌ویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و ریلی را حائز اهمیت توصیف کرد.

رئیس جمهور همچنین لزوم ترسیم تصویر روشن از نوع و حجم صادرات و واردات با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ترسیم سازوکار‌های عملیاتی دقیق به منظور رونق تولید و افزایش صادرات را مورد تاکید قرار داد.

بر این اساس، ایران از اوایل آبان ماه امسال رسما وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد و برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در یک موافقتنامه اقتصادی منطقه‌ای به شکل فعال وارد می‌شود.

مجموع حجم تجاری کشور‌های عضو این اتحادیه در حال حاضر حدود 753 میلیارد دلار و بازاری با 200 میلیون جمعیت را شامل می‌شود که استفاده از این ظرفیت می‌تواند جهش و تحولی در مناسبات اقتصادی کشورمان ایجاد کند.

روسای جمهوری روسیه و ارمنستان از آقای روحانی دعوت کرده‌اند تا در اجلاس بعدی این اتحادیه که به‌زودی به میزبانی نخست وزیر ارمنستان و در ایروان برگزار خواهد شد، شرکت کند.

آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت تصویب شد

هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» را تصویب کرد.

بر همین اساس، هیئت وزیران در جلسه بیست و هفتم مرداد 1398 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (70) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» را تصویب کرد.

بر این اساس، دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.


همچنین، مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط، بر اساس آیین‌نامه‌ای است که به تصویب دولت می‌رسد.

بر این اساس، این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و تمامی افراد تحت تکفل آنان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها