عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی:

اُفت قیمت مرغ در بازار ادامه دار شد/ قیمت هر کیلو مرغ 13 هزار و 500 تومان

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته به طور متوسط 200 تومان و مرغ گرم 400 تومان کاهش یافته است.

اُفت قیمت مرغ در بازار ادامه دار شد/ قیمت هر کیلو مرغ 13 هزار و 500 تومان
کد خبر: 336745
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۶:۴۷:۳۳

اعتمادآنلاین| عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ، با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 300 تا 9 هزار و 400 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 12 هزار و 900 تا 13 هزار و 500 تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته به طور متوسط 200 تومان و مرغ گرم 400 تومان کاهش یافته است که علت اصلی آن را باید در کاهش تقاضا جست و جو کرد.

حجت ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس و اختصاص بودجه خانوار به خرید لوازم التحریر پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور قیمت مرغ افزایش نیابد و تنها به سبب ازدیاد تقاضا در ایام پایانی هفته ممکن است با تلورانس یک تا 2 درصدی در بازار روبرو شود.

این مقام مسئول قیمت مرغ در ایام تاسوعا و عاشورا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا در ایام تاسوعا و عاشورا جهت نذورات مردم احتمال نوسانات جزئی قیمت دور از انتظار نیست.


عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: اگرچه شرایط کنونی کنجاله سویا در بازار مطلوب است، اما قیمت ذرت به سبب، اما و اگر‌های بخش دولتی در توزیع با نوساناتی روبروست به طوریکه با قیمت مصوب خود فاصله دارد.

وی قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار را یک هزار و 800 و کنجاله سویا را 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

حجت بازنگری در نرخ مصوب مرغ را امری ضروری دانست و افزود: مسئولان تنظیم بازار در قیمت گذاری باید دقت کافی را داشته باشند چرا که در مواقعی که نرخ مرغ گرم 13 هزار تومان بوده، قیمت مرغ زنده 9 هزار و 400 تا 9 هزار و 500 تومان است که فاصله 10 درصدی قیمت مرغ زنده با نرخ مصوب نشان می‌دهد که مسئولان ستاد تنظیم بازار دقت کافی در امر قیمت گذاری را ندارند.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش ناچیز قیمت مصوب مرغ زنده نسبت به سال قبل گفت: قیمت مصوب 8 هزار و 550 تومانی مرغ زنده نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 50 تومان معادل نیم درصد و قیمت مرغ گرم 12.5 درصد رشد داشته است که این امر با واکنش شدید مرغداران روبرو شده است.

وی در پایان درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد بر بازار تصریح کرد: هر زمانیکه پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه مرغ در بازار کند، تولیدکنندگان با زیان روبرو می‌شوند چرا که این شرکت بدون توجه به نیاز واقعی بازار تنها برحسب تاریخ انقضا اقدام به عرضه می‌کند که این امر به سبب تولید کافی منجر به افت قیمت مرغ در بازار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها