بررسی تعیین تکلیف وضعیت کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در دیدار با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت کشور بر ساماندهی و تعیین تکلیف کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی در تهران تاکید کردند.

بررسی تعیین تکلیف وضعیت کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی
کد خبر: 336764
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۷:۲۵:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ رحیم ساکی روز یکشنبه در دیدار «عبدالغفور لیوال» سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با بیان لزوم ساماندهی و تعیین هویت کودکان کار و خیابانی اتباع بیگانه بویژه اتباع کشور افغانستان با همکاری نهادهای ذیربط دو کشور و نهادهای بین المللی گفت: تعیین هویت کودکان فاقد سرپرست از اولویت برخوردار خواهد بود و حق این کودکان است که مورد حمایت دولت متبوع خود قرار گیرند و به خانواده‌های خود بپیوندند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور با تاکید بر این که نگاه ما به کودکان کار و خیابانی نگاهی اسلامی و انسانی است، افزود: ما با حداکثر رافت اسلامی موضوع را پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه موضوع سلامت این دسته از کودکان از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیردار برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه تعیین هویت کودکان کار و خیابانی افغانستانی با حداکثر دقت از سوی همکاران ما در اداره کل اتباع بیگانه و سازمان بهزیستی پیگیری خواهد شد، بیان کرد: دولت افغانستان با انتخاب محلی مناسب در کشور متبوع خود و یا در جوار مرزهای دو کشور و تعیین نمایندگان خود برای پیگیری و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد داخل افغانستان موضوع کودکان خیابانی را به کمک جمهوری اسلامی ایران و نهادهای بین‌المللی به انجام برساند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور، لزوم همکاری تنگاتنگ بین دو کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین همکاری استان‌های نوار مرزی ایران و افغانستان در زمینه‌های گمرکی را یادآور شد.

تاکید بر لزوم مبارزه سخت و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی افغانستان و ایران

عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز در این نشست با قدردانی از امکان تحصیل فرزندان اتباع افغانستان در ایران به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین پذیرایی از مهاجران این کشور در چهار دهه گذشته گفت: اقدام مهم تثبیت هویت کودکان خیابانی برای تعیین قطعی هویت کودکان افغانستان پیش از اعزام به کشور متبوع خود است و سفارت افغانستان همکاری‌های لازم را در این زمینه بعمل خواهد آورد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مبارزه سخت و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی دو کشور ایران و افغانستان، خواستار ارتباط موثر و مستمر نمایندگان سفارت افغانستان در ایران با نمایندگان مرکز بین‌الملل وزارت کشور و اداره کل اتباع بیگانه تا حصول نتیجه لازم و رسیدن به نتیجه دلخواه در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی تبعه افغانستان شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها