کد خبر: 336821
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

داده‌کاوی «اعتمادآنلاین»؛

ندای سلام بر محرم در توییتر

بسیاری از کاربران توییتر فارسی آغاز ماه محرم را گرامی داشتند. در ادامه توییت‌هایی را می‌خوانیم که بیشترین لایک یا ری‌توییت را داشتند.

ندای سلام بر محرم در توییتر
کد خبر: 336821
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیشترین لایک با موضوع محرم را پست «مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم امام رضا علیه‌السلام، در آستانه‌ی فرا رسیدن ماه محرم» داشت. اکانت‌های سایت‌‌های خبری ضمن تسلیت‌گویی، از برخورد پلیس با قمه‌زنی، گِل‌مالی ماشین و تصاویر خرافی در ماه محرم نوشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در شروع ماه محرم بود که «مهدی شادمانی» خبرنگار حوزه ورزشی دار فانی را وداع گفت. او به یکی از دوستانش وصیت کرده بود در مراسم تشییع جنازه‌اش، دم «ای پیر حرم سید و سالار نیامد علمدار نیامد؛ علمدار نیامد» را بخوانند. این توییت بارها و بارها ری‌توییت شد.

یکی از کاربران با اشاره به رسم آذری‌ها نوشت: «دیشب روسری مشکی خریدم، پولشو که حساب کردم، فروشنده بهم گفت: یزیده لعنت (لعنت بر یزید). آذری‌ها دو ماه محرم و صفر، هر چیز نویی بخرن، نمیگن مبارکه، میگن: یزیده لعنت. #حب_الحسین_یجمعنا»

عرفان: «امام حسین(ع) یکی از بزرگترین موذن‌های عالم بوده است که باعث بیداری امت خود و تمام جهانیان تا به این لحظه شده‌اند.»

مجید از احترام اهل سنت به ماه محرم نوشت: «اهل سنت محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.» نمونه آن یاسر جوان بلوچ سنی مذهب اهل استان سیستان و بلوچستان است که تمام لوازم ازدواجش فراهم شده، اما به احترام سرور و سالار شهیدان و همچنین ماه محرم و صفر، جشن عروسی خود را با تاخیر دوماهه‌ای برگزار می‌کند.»

نوید درباره رسم شاه‌حسین‌گویان توییت زد: «شاخسی یا شاه حسین گویان رسم عزاداری تبریزی‌ها در دهه اول محرم است، در این آیین عزاداری افراد با در دست داشتن یک چوب (قبلا شمشیر) آمادگی خود را برای ملحق شدن به لشکر امام حسین اعلام میکنند. مردم تبریز معتقدند اولین نفری که شاخسی را اجرا کرد حبیب ابن مظاهر بود.»

اکانت سید محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، درباره گریه در ماه محرم نوشت: «اگر یک قطره اشک برای امام حسین علیه‌السلام، با معرفت ریخته شود، تدارک هفتاد سال عمر انسان را می‌کند و این بابی است که به رغم تمام تلاشی که شیطان و دستگاه سقیفه کرد، خدای متعال برای نجات دوستان نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام باز کرده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها