کد خبر: 336829
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

جزئیات برنامه‌های ظریف در مسکو

وزیر امور خارجه ایران که شب گذشته در رأس هیأتی و همراه وزیر نیرو وارد مسکو شد، ظهر امروز (دوشنبه) با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

جزئیات برنامه‌های ظریف در مسکو
کد خبر: 336829
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی سیاسی و به همراه «رضا اردکانیان» وزیر نیرو وارد مسکو شد، قرار است ظهر امروز (دوشنبه) با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

وزرای خارجه بعد از این دیدار در نشست خبری مشترک با حضور خبرنگاران حضور یافته و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهند. ظریف و لاوروف ادامه مذاکراتشان را در ضیافت ناهار کاری لاوروف در وزارت خارجه روسیه ادامه خواهند داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز نیز با جمعی از ایران‌شناسان روس و نمایندگان رسانه‌های دو کشور، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره مهمترین تحولات منطقه و برجام به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

از سوی دیگر رضا اردکانیان، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با حضور در ساختمان وزارت انرژی روسیه با «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه و همتای روس خود در کمیسیون مشترک و «تیگران سارکیسیان» دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را بررسی می‌کند.

سفر ظریف به روسیه در آستانه ورود ایران به گام سوم کاهش تعهدات برجامی براساس بیانیه 18 اردیبهشت ماه شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان دیشب در بدو ورود به مسکو ضمن تشریح محورهای گفت‌وگویش با لاوروف عنوان کرد که همکاری‌های دوجانبه، مسائل منطقه‌ از جمله بحث سوریه و نشست آستانه که قرار است در ترکیه برگزار شود، اوضاع یمن، تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات افغانستان از جمله مواردی است که با همتای روس درباره آنها گفت‌وگو می‌کند.

ظریف عنوان کرد: نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان و یمن و سوریه در هیأت هستند و با همتایان خود گفتگو خواهند کرد.

او درباره برجام نیز گفت: درباره برجام نیاز است دوستان روسی را در جریان آخرین تحولات و گفتگوها در فرانسه قرار دهیم. بلافاصله به چین رفتم و آنها را در جریان آخرین تحولات قرار دادم و امروز که به روسیه آمدم در دیدار با لاوروف دوستان روس را در جریان آخرین تحولات قرار خواهم داد.

وزیر خارجه با بیان اینکه با روسیه و چین مواضع مشترکی درباره برجام و بسیاری از تحولات جهانی داریم، تاکید کرد: لازم است این مشورت‌ها را ادامه دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها