کد خبر: 336830
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۵:۲۵
| |

کاپیتان تیم ملی کاراته:

شرایط المپیک با مسابقات دیگر فرق می‌کند

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: اصلا چنین چیزی نیست که در المپیک توکیو مدال‌ها را برای کاراته ایران که قهرمان جهان شده، کنار گذاشته باشند.

شرایط المپیک با مسابقات دیگر فرق می‌کند
کد خبر: 336830
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۵:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ ذبیح‌الله پورشیب در پاسخ به این سوال که شرایط آخرین مرحله تمرینات شما قبل از اعزام به مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان چطور است، گفت: خوشبختانه شرایط تمرینات خوبی را داریم. امروز راهی ژاپن خواهیم شد. ان‌شاءالله که بتوانیم در این مسابقات عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و به آنچه که می‌خواهیم برسیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که شاید خیلی‌ها تصور می‌کنند یک سال تا المپیک توکیو باقی مانده است، اما نمی‌دانند کاراته ایران یک سال است در مسیر المپیک قرار دارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست، گفت: بله، اینطور نیست که ما یک سال تا المپیک فاصله داریم، کاراته ایران تقریبا یک سال است وارد مسیر المپیک شده و یک سال دیگر تا حضور در این رویداد بزرگ دنیا باقی مانده است. هیچ چیزی هم تمام نشده است. نه کاراته‌کاهایی که از لحاظ امتیاز عقب هستند و نه آنها که از لحاظ امتیاز جلو هستند نمی‌توانند بگویند که آنها سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند. نزدیک به 8000 امتیاز باقی مانده است و اختلاف‌ امتیازها خیلی کمتر از آن است که بگوییم چه کسی سهمیه را کامل کسب کرده و چه کسی به دست نیاورده است. در هر صورت امیدوارم که هر کسی که لیاقتش را دارد به المپیک برسد. هرچند که همه بچه‌های تیم ملی لیاقت حضور در المپیک را دارند. امیدوارم کسی که می‌تواند بهترین نتیجه را در المپیک کسب کند سهمیه را به دست بیاورد و نماینده کشورمان در این رویداد باشد. ضمن اینکه حتما برای کاراته ایران مهم است که تمام سهمیه المپیک را کسب کند.

دارنده طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها تصور می‌کنند که در المپیک توکیو مدال‌ها را برای کاراته ایران کنار گذاشته‌اند، اما جامعه بزرگ کاراته اینطور فکر نمی‌کند و می‌داند که برگزاری المپیک آن هم در کشور ژاپن قطعا کار را برای همه کشورهای دیگر سخت می‌کند، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: بله، من هم موافقم. اصلا چنین چیزی نیست که در المپیک توکیو مدال‌ها را برای کاراته ایران که قهرمان جهان شده است کنار گذاشته باشند. کاراته ایران پتانسیل کسب مدال در المپیک را دارد اما این طور نیست که مدال‌ها را برای ایران در توکیو کنار گذاشته باشند. در مجموع مردان و بانوان در بخش کاتا و کومیته 8 مدال طلا در این رقابت‌ها توزیع خواهد شد و همه کشورهای دنیا برای این 8 مدال طلا برنامه‌ریزی کرده‌اند. کاراته هم رشته‌ای است که در کل دنیا طرفدار دارد و در هر وزنی کشورهای مختلف مدعیان زیادی دارد. پس از همین حالا نمی‌توان گفت که برای چه کسی در چه وزنی و چه کشوری مدال کنار گذاشته شده است. بالاخره ژاپنی‌ها همیشه یک پای ماجرا هستند. حالا هم که میزبان المپیک هستند قطعا کار سخت‌تر می‌شود.

پورشیب در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: همه کشورها از قاره‌های اروپا، آفریقا، اسیا و آمریکا در کاراته صاحب سبک هستند که می‌توانند در المپیک نتیجه بگیرند و این کار را برای همه سخت کرده است. شرایط المپیک یا قهرمانی جهان با دیگر رقابت‌ها متفاوت است.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در پایان صحبت‌های خود در مورد حضور کودکان اوتیسم در اردوی تیم ملی، گفت: اول اینکه این بچه‌ها با شرایط خاصی از لحاظ ذهنی روبرو هستند، وقتی ما آنها را می‌بینیم باید قدر سلامتی را بدانیم و بدانیم بزرگ‌ترین نعمت برای هر انسان سلامتی است. خانواده‌های این عزیزان و حتی خود این عزیزان در شرایط سختی قرار دارند. حضور آنها در اردوی تیم لی از لحاظ روحی و روانی خیلی برای آنها خوب بود. یک تنوعی برای آنها به وجود آمد که یک روز از زندگی‌شان را به طور خاص با پوشیدن لباس کاراته در کنار ملی‌پوشان سپری کردند. ما هم بسیار خوشحال شدیم که این عزیزان را از نزدیک دیدیم و یک روز خاص و ویژه را با این عزیزان داشتیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها