کد خبر: 336888
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

ظریف:

ایران با دوستان دوران سخت معامله دیگری دارد

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ما با روسیه روابط راهبردی داریم، گفت: دولت روسیه در دوران‌های سخت کنار ایران بوده است و ما با دوستان دوران سخت حتما معامله دیگری خواهیم داشت.

ایران با دوستان دوران سخت معامله دیگری دارد
کد خبر: 336888
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در بدو ورود به مسکو و در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به روسیه، گفت: نیاز است در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه با دوستان روس صحبت کنیم. آقای اردکانیان، رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در اینجا حضور دارند که درباره روابط دوجانبه با طرف روسی صحبت می‌کنند.

او گفت: بنده هم علاوه بر بحث‌های دوجانبه‌ای که درباره همکاری‌های دوجانبه داریم، درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو خواهم کرد. بحث سوریه را داریم و در آستانه اجلاس آستانه در ترکیه هستیم و نیاز است در این خصوص هماهنگی شود، درباره بحث یمن و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات جدی که در افغانستان در جریان است نیز نیاز است گفتگو داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران در موضوع افغانستان و یمن و سوریه در هیئت هستند و با همتایان خود گفتگو خواهند کرد.

ظریف با بیان اینکه درباره برجام نیاز است دوستان روسی را در جریان آخرین تحولات و گفتگوها در فرانسه قرار دهیم، اظهار داشت: بلافاصله به چین رفتم و آنها را در جریانآخرین تحولات قرار دادم و امروز که به روسیه آمدم در دیدار با لاوروف دوستان روس را در جریان آخرین تحولات قرار خواهم داد.

او تصریح کرد: با روسیه و چین مواضع مشترکی در خصوص برجام و بسیاری از تحولات جهانی داریم و لازم است این مشورت‌ها را ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد: ما با روسیه روابط راهبردی داریم و این روابط راهبردی هم بر اساس همسایگی هم بر اساس سیاست رهبران دو کشور است که نوعی جدید از روابط را بین دو کشور رقم زدند، هم به دلیل اینکه دولت روسیه در دوران‌های سخت در کنار ایران بوده و ما با دوستان دوران سخت حتماً معامله دیگری خواهیم کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها