مردم کشمیری‌ خواهان مداخله نظامی پاکستان شدند

نیروهای مردمی کشمیر می‌گویند در صورت تعلل صلح‌بانان سازمان ملل، وظیفه حراست از مردم منطقه تحت مناقشه با هند، با پاکستان است.

مردم کشمیری‌ خواهان مداخله نظامی پاکستان شدند
کد خبر: 336895
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۴۴:۰۴

اعتمادآنلاین| یکی از فرماندهان نیروهای مردمی کشمیر از پاکستان خواست در صورت تعلل سازمان ملل در اعزام نیروهای حافظ صلح، با قصد دفاع از مردم این منطقه تحت مناقشه با هند، دست به اقدام نظامی بزند.

به گفته سیدصلاح‌الدین، پاکستان در مقام نخستین قدرت هسته‌ای مسلمان در قبال کمک نظامی به کشمیر تحت کنترل هند مسئول است.

اظهارات این فرمانده کشمیری به طور ضمنی حاکی از فشارهای داخلی است که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در قبال حل مسئله کشمیر با آن مواجه است.

این در حالی است که روز گذشته، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه اختصاصی با بخش اردوی شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد: در صورتیکه برخی شروط ماناجرایی شود می‌توانیم با دهلی‌نو درباره کشمیر وارد مذاکره شویم.

او در این خصوص گفت: اعتراضی به گفتگوی دوجانبه با هند نداریم. از نقش طرف سومبرای میانجیگری میان اسلام آباد و دهلی‌نو برای تسهیل مذاکرات دوجانبه استقبال می‌کنیم.

قریشی در ادامه تاکید کرد: لغو وضعیت اضطراری که حدود چهار هفته پیش اجرایی شد، بهبودحقوق ساکنان منطقه، آزادی رهبران کشمیری و مجوز دیدار با آنها از شروط اسلام آباد برای مذاکرات با مقامات هند است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها