کد خبر: 336923
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۵:۲۰
| |

تلاش حزب جمهوریت برای برگزاری کنگره

قربانعلی قائمی، عضو هیات موسس حزب جمهوریت با اشاره به در پیش بودن برگزاری کنگره حزب، گفت: پس از صدور پروانه نهایی فعالیت، مواضع رسمی و رویکردهای حزب جمهوریت درباره مسائل سیاسی کشور از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

تلاش حزب جمهوریت برای برگزاری کنگره
کد خبر: 336923
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۰:۲۵:۲۰

اعتمادآنلاین| قربانعلی قائمی، عضو هیات موسس حزب جمهوریت، با اشاره به صدور مجوز تاسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی در تاریخ دوم مرداد سال جاری، گفت: حزب فعالیت‌های خود را با سرعت آغاز کرده تا در اولین فرصت کنگره خود را برگزار کند. در حال حاضر دفاتر استانی حزب در حال شکل‌گیری است تا مقدمات برای برگزاری کنگره فراهم شود. در جریان برگزاری کنگره، اساسنامه و مرامنامه تصویب شده و اعضای شورای مرکزی انتخاب می‌شوند. سپس گزارش برگزاری کنگره به کمیسیون ماده 10 احزاب ارسال می شود و پس از تصویب گزارش کنگره در این کمیسیون، فعالیت قانونی و رسمی حزب آغاز می‌شود. تا آن زمان، حزب جمهوریت در مرحله تاسیس خود است.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری کنگره، تصویب اساسنامه و مرامنامه، انتخاب اعضای شورای مرکزی، تایید کمیسیون ماده 10 احزاب و صدور پروانه نهایی، مواضع رسمی و رویکردهای حزب درباره مسائل سیاسی کشور از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام می شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه استقبال خوبی از اساسنامه و مرامنامه حزب جمهوریت شده است، گفت: فعالیت تاسیسی حزب در همه استان‌ها در حال انجام است و حتی در برخی استان‌ها همایش‌های منطقه‌ای برگزار شده است. فعالیت‌های استان‌هایی مثل خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، لرستان قزوین و تهران چشمگیر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه قانون فعالیت احزاب دارای اشکالاتی است، خاطرنشان کرد: برای برگزاری کنگره، حزب باید در نیمی از استان‌ها دفاتر و افراد داشته باشد و حداقل 150 نفر در استان‌ها و 150 نفر در مرکز در کنگره شرکت کنند، در حالیکه حزب در این مرحله هنوز پروانه فعالیت برای جذب اعضا ندارد. این اشکال قانون فعالیت احزاب باید برطرف شود.

قائمی در پایان اظهار کرد: برخی احزاب کشور خود را با قانون جدید احزاب هنوز تطبیق نداده‌اند و بنابراین رسمیت ندارند اما کمیسیون ماده 10 احزاب با تساهل و تسامح نسبت به این احزاب برخورد می کند در حالیکه یا باید به این احزاب فرصت جدیدی برای تطبیق شرایط خود با قانون جدید احزاب داده شده یا اعلام شود که آنها حق فعالیت سیاسی ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها