کد خبر: 336950
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

ایرج مسجدی:

ارز مورد نیاز زائران داخل کشور تامین می‌شود

سفیر کشورمان در عراق از پیگری‌های بانک مرکزی و نمایندگی کشورمان برای تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین داخل کشور خبر داد.

ارز مورد نیاز زائران داخل کشور تامین می‌شود
کد خبر: 336950
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ایرج مسجدی، سفیر کشورمان درعراق، در خصوص بازگشایی مرز خسروی اعلام کرد: توافقات ما با مسئولان عراقی مبنی بر این است که مرز خسروی برای اربعین بازگشایی شود. مسئولین امنیتی عراقی که در این زمینه متولی هستند باید تاریخ دقیق را اعلام کنند. از طرف ایران تمام آمادگی‌های لازم ایجاد شده است.

سفیر کشورمان درعراق در رابطه با خدمات و تدابیری که نمایندگی ایران برای اتباع کشورمان در اربعین امسال در نظر گرفته‌اند، تاکید کرد: موکب های عراقی تا روز اربعین برقرار هستند و خدمات خود به زائران ارائه می دهند، پس از آن صاحبان مواکب هم روز اربعین به سمت کربلا می روند.

او ادامه داد: ما درخواست کرده ایم تا مواکبی که از طرف ایران در عراق مستقر می شوند تا چند روز بعد از اربعین هم جهت خدمت رسانی به زائران باقی بمانند چراکه عراقی ها طبق سنت خودشان عمل می کنند.

مسجدی در خصوص تمهیداتی که سفارت کشورمان در حوزه های امنیتی، اسکان زائران و حمل و نقل آنها در نظرگرفته شده همچنین اینکه چه اقداماتی برای رفاه حال آنها در ایام‌اربعین انجام شده است، افزود: در اربعین امسال حضور میلیونی زائران را شاهد خواهیم بود، درنتیجه‌ از هموطنانمان تقاضا می‌شود با آرامش همکاری های لازم را با عوامل امنیتی در مرزها داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که ثبت‌نام‌هایی که اتباع کشورمان برای سفر به عراق انجام داده اند آیا رقم دقیقی برای تعداد زائرانی که قرار است در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورا در این کشور حضور داشته باشند در اختیار دارید؟ توضیح داد: با توجه به اینکه پیگیری هایی به عمل آمد و توافقاتی که بین ایران و عراق انجام شد ویزا هم رایگان شد وهم لغو روادید در دو ماه محرم وصفر انجام شد بنابراین زائران می توانند با سهولت بیشتری برای مراسم اربعین شرکت کنند. از طرفی این اقدام خود باعث حضور اتباع کشور در مراسم اربعین خواهد شد. قطعا رقم دقیقی را نمی توان اعلام کرد، باید مراجعات و ثبت‌نام‌ها انجام شود و بعد از ورود ایرانی های رقم دقیق گفته خواهد شد. ولی برآورهایی که با توجه به شرایط سال های گذشته و وضعیت خاص امسال احتمال داده می شود تا سقف سه میلیون نفرهم زائر از جمهوری اسلامی به عراق داشته باشیم.

سفیر کشورمان درعراق تاکید کرد: از سوی سفارت کشورمان که مسئول مدیریت امور اتباع کشورمان درعراق است اقدامات گسترده ای در زمینه اسکان، حمل و نقل تغذیه هماهنگی با عراق در زمینه اقدامات امنیتی ، انجام شده است.

او یادآورشد: در امور خدماتی و کنسولی هم در مراکز زیارتی نمایندگی های ایران دفاتری را برای امور مراجعین، گمشدگان و اسناد و مدارک گم شده ، راهنمایی زوار و سوانح در مکان های مختلف ایجاد می کند تا خدمات دهی لازم را ارائه کنند.

او در خصوص تهیه ارز زائران عتبات نیز تصریح کرد: پرداخت ارز داخل عراق با توجه به حجم زیاد زائران در سال گذشته تصمیم درستی نبود و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد. برای امسال قطعا ارز داخل کشور در اختیار هموطنانمان قرارخواهد گرفت و ما در سفارت کنار مسئولان بانک مرکزی ایران پیگیر هستیم و در صورت تامین ارز لازم این مبالغ در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها