فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ‌های عمومی پایتخت آغاز شد

معاون شهردار تهران از آغاز فرآیند تدوین ساز و کار صدور سند مالکیت برای پارکینگ‌های عمومی و تعهدی شهر تهران با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران خبر داد.

فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ‌های عمومی پایتخت آغاز شد
کد خبر: 336978
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۱:۵۰:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه مدیریت زمین به سند مالکیت متکی است،گفت: توسعه شهری بدون مدیریت زمین و مالکیت بی‌معنی است و چون متولی اسناد مالکیت در شهرها طبق قانون ادارات ثبت هستند، ارتباط شهرداری با اداره ثبت اسناد و املاک مفید، موثر،لازم و ضروری است.

وی افزود: ما در شهرداری به دنبال هوشمندسازی فرآیندها و حذف مراجعه مستقیم ارباب رجوع به شهرداری هستیم و به همین دلیل ضرورت ایجاد ارتباط بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بیش از قبل احساس می‌شود.

گلپایگانی در ادامه گفت: به منظور رفع مشکلات حوزه هوشمندسازی جلسه مشترک خوبی با مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران داشتیم که در این جلسه به چند موضوع مهم رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه موضوع برقراری ارتباط سیستمی بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به منظور حذف استعلامات کاغذی مطرح شد،اظهارکرد: این هدف با برطرف شدن مشکلات فنی، حقوقی وکارشناسی محقق می‌شود و امیدواریم بتوانیم با یاری اداره ثبت استان تهران به این هدف برسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بررسی مسأله اسناد مالکیت بازار تهران را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده اعلام کرد و گفت: ما در حال بررسی بازار تهران از وجوه مختلف هستیم و یکی از این وجوه روشن شدن وضعیت مالکیت در بازار تهران است.

گلپایگانی تأکید کرد: مقرر شد در این زمینه با سازمان ثبت کار مشترکی انجام بدهیم، ضمن اینکه رکن سوم مهم رسیدگی به این مسأله مالکان هستند که خوشبختانه هم جامعه اسلامی بازار در این زمینه دلسوزانه پیگیر حل مسائل مربوط به بازار است و هم شورایاری بازار که به تازگی به جمع شورایاران شهر تهران اضافه شده‌اند.

وی افزود: موضوع سوم بحث سند مالکیت پارکینگ‌های مکانیزه بود که در این رابطه نیز با مدیرکل ثبت استان تهران تبادل نظر کردیم.

گلپایگانی با بیان اینکه قرار شد مسائل و مشکلات این نوع پارکینگ‌ها در جلسات کارشناسی بررسی و حل شود، گفت: هدف ما صدور سند مالکیت برای پارکینگ‌های مکانیزه است و در صورت رسیدن به این هدف دست ما در تأمین پارکینگ باز می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در محدوده‌هایی که به لحاظ ابعاد زمین برای ساخت پارکینگ محدودیت وجود دارد یا جاهایی که موضوع تخریب و نوسازی به تأمین پارکینگ وابسته شده است یا در محلاتی که سرانه پارکینگ عمومی پایین است با استفاده از زمین‌هایی که ظرفیت ساخت پارکینگ‌های مکانیزه دارند، این ظرفیت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در این راستا مهم‌ترین مانع ما امکان صدور سند مالکیت برای چنین پارکینگ‌هایی است که در این مورد با اداره ثبت گفت وگو کردیم و امیدواری‌هایی در زمینه صدور سند مالکیت پارکینگ‌های عمومی ایجاد شد.

گلپایگانی موضوع دیگر مورد گفت وگو را پارکینگ‌های تعهدی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم خارج از ملک افراد و به شعاع 250 متر یا بیشتر، سند مالکیت پارکینگ، پیوست به سند مالکیت ملک اصلی صادر بشود. این یکی از موضوعات مبتلابه شهرداری تهران است که اداره ثبت استان تهران نیز در جریان موضوع قرار و در یک صورت جلسه مشترک حل این مسأله مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: قرار شد کلیه مسائل فنی و حقوقی مربوط به گرفتن سند مالکیت برای تک تک واحدها در پارکینگ‌های عمومی در یک فرآیند کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد تا بدین شکل خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری،‌ گلپایگانی در پایان اظهارکرد: این اقدامات به افزایش مدیریت هماهنگ بین سازمان‌های مختلف و شهرداری تهران کمک می‌کند چرا که هرکدام از این سازمان‌ها بنا به ضرورتی ایجاد شده‌اند و هماهنگی آن‌ها در یک سامانه یکپارچه می‌تواند باعث تبادل اطلاعات و آسان‌تر شدن امور و در نهایت انتفاع بیشتر شهروندان شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها