علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

شروط خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن

علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت متقاضیانی که تاکنون از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده‌اند می‌تواند در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کنند.

شروط خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن
کد خبر: 337024
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۲۵:۴۱

اعتمادآنلاین| علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در نشست خبری در سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به ایرنا در خصوص شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن افزود: فقط کسانی می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند که فرم (ج) آنها سبز باشد.


وی توضیح داد: بر اساس فرم (ج) هر فردی می‌تواند یکبار از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن استفاده کند و کسانی که فرم (ج) آنها قرمز باشد بدین معنا است که قبلا از این امکانات استفاده کرده‌اند.


نبیان اضافه کرد:زمان و چگونگی ثبت نام از طریق اداره کل راهداری و شهرسازی هر استانی اعلام خواهد شد.


وی همچنین خبر داد که تمامی افرادی که در صندوق پس‌انداز یکم مسکن برای دریافت تسهیلات خرید خانه سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند در طرح اقدام ملی صاحبخانه شوند.
مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مسکن برای انتقال وام صندوق پست انداز یکم (خانه اولی‌ها) به طرح‌های مشارکتی ساخت خانه خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات از این صندوق، وام خود را در اختیار ساخت خانه در طرح اقدام ملی قرار می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از طرح اقدام ملی پرداخت و گفت: هدف از این طرح کاهش دغدغه خانه‌دار شدن است. بر همین اساس مقدمات ساخت400 هزار واحد مسکونی فراهم شده است که200 هزار واحد آن در شهرهای جدید ساخته می‌شود و شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن نیز در شهرهایی که صاحب زمین هستند اقدام به ساخت بقیه این خانه ها خواهند کرد.

وی ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز وظیفه تامین زمین را در استان‌هایی دارد که سازمان های متولی اجرا، زمین ندارند.


وی خبر داد که در همین راستا تاکنون هزار و 50 هکتار زمین برای حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفته است و به نام این شرکت سند خورده است.


نبیان به سیل بهار امسال در لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 هکتار زمین در پل دختر، 10 هکتار در معمولان و 6 هکتار در خرم آباد زمین برای ساخت مسکن سیل زدگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده‌ایم.


نبیان ادامه داد: علاوه بر اینکه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی زمین در اختیار سازمان ها قرار داده ایم، مسئولیت جدیدی برای خود تعریف کردیم و آن اینکه تامین زمین را فقط برای بخش دولتی اختصاص ندهیم بلکه به انبوه‌سازان و سایر مجموعه‌های اقتصادی نیز زمین برای ساخت خانه با شرایط خاص و در راستای هدف خانه‌دار شدن مردم قرار دهیم.


وی خبر داد که طرح مشارکتی این سازمان با هدف تسریع در روند ساخت و ساز است که در جلسات مختلف با انبوه سازان بررسی شده است.


نبیان اضافه کرد: در همین راستا هزار هکتار زمین در حال آماده سازی و طی مقدمات برای انتقال به طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن است.


وی مراحل آماده سازی زمین را قطعه بندی، جدول بندی و... و. اعلام کرد و گفت: به محض تحویل این زمین ها سازندگان می‌توانند شروع به ساخت مسکن کنند.


نبیان در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که سازندگان در طرح مشارکتی خانه‌ها را به موقع به متقاضیان تحویل ندهند، گفت: اگر شریک ما (سازنده) خانه را طی دو سال به خریدار تحویل ندهد جریمه می‌شود، ضمانت‌نامه‌هایی نیز برای محکم کاری در قراردادها در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها