لاوروف:

گفت‌وگوهای سازنده‌ای با ظریف داشتم

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر تلاش واشنگتن برای مسدود کردن تجارت خارجی ایران ادامه داد مسکو و تهران برای گسترش روابط تجاری ادامه می‌دهند.

گفت‌وگوهای سازنده‌ای با ظریف داشتم
کد خبر: 337094
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۰۶:۱۸

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با ظریف در نشست خبری مشترک گفت که بحث‌های اساسی و مهمی با وزیر خارجه ایران در خصوص مسائلی که در دستورکار ایران و روسیه قرار دارد، صورت دادیم.

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تقویت همکاری میان ایران و روسیه گفت: «هر دو طرف برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست، امور انساندوستانه، امنیت، مبارزه علیه تروریسم و....تمایل زیادی دارند».

او در خصوص ارتقای روابط تجاری میان ایران و روسیه گفت که روابط تجاری میان دو کشور با رشد 17 درصدی روبرو بوده است.

سرگئی لاوروف در بخش بعدی به فشارهای واشنگتن به روسیه و ایران اشاره کرد و گفت: «ایران و روسیه با افزایش فشارهای واشنگتن روبرو هستند که با هدف مسدود کردن تجارت خارجی ایران انجام می‌گیرد و ما توافق کردیم که تلاش‌های خود را برای گسترش روابط تجاری دو کشور (ایران و روسیه) افزایش دهیم».

وزیر امور خارجه روسیه در بخش بعدی سخنان خود بر اهمیت حفظ برجام اشاره کرد و گفت: «ما امروز به توافق رسیدیم که می‌توانیم از طریق ایجاد یک منطقه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تجارت و همکاری خود انگیزه ایجاد کنیم».

او ادامه داد: «ما همچنان بر موضع خود مبنی بر ادامه اجرای برجام هستیم و معتقدیم که وضعیت کنونی که امروز برای برجام به وجود آمده است، نتیجه مستقیم، اقدامات مخرب واشنگتن است و امروز واشنگتن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر اعضای (برجام) را به خروج از این توافق ترغیب کند».

لاوروف در خصوص پیامدهای اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه توافق هسته‌ای گفت: «تردیدی نداریم که این اقدامات واشنگتن، شرکای ایرانی ما را وادار به کناره‌گیری از برخی تعهداتشان ذیل برجام کرد».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد ابتکار عمل «امانوئل ماکرون» در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) نتیجه‌بخش باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها