کد خبر: 337100
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۵:۱۲
| |

کمک صندوق آموزشی یونیسف به 1.5 میلیون کودک بازمانده از تحصیل

صندوق "آموزش منتظر نمی‌ماند" (ECW)، اولین صندوق جهانی آموزش در موارد اضطراری در دو سال نخست فعالیت خود (2017 تا 2018 میلادی) به بیش از یک میلیون و 400 هزار کودک و نوجوان گرفتار درگیری‌های مسلحانه، جابه‌جایی‌های اجباری، بلایای طبیعی و بحران‌های دنباله‌دار یاری رساند.

کمک صندوق آموزشی یونیسف به 1.5 میلیون کودک بازمانده از تحصیل
کد خبر: 337100
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۵:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ این صندوق به تقریبا یک میلیون و 500 هزار کودک و نوجوان گرفتار در درگیری‌ها، جابه‌جایی‌های اجباری و بلایای طبیعی امید، فرصت و امنیت برای آموزش با کیفیت داده است.

این صندوق به دنبال آن است که تا سال 2021 میلادی 1.8 میلیارد دلار آمریکا برای کمک به 9 میلیون کودک و نوجوانی که در بحران و آوارگی زندگی می‌کنند، جمع‌آوری کند.

طیف متنوعی از شرکای محلی، ملی و بین‌المللی خود را وقف ایجاد راه‌حل‌های محلی و پایدار به منظور ایجاد آموزش با کیفیت برای میلیون‌ها کودک و نوجوانی که در بحران‌های مختلف زندگی کرده و به آموزش دسترسی ندارند، کرده‌اند.

رئیس وکالت و ارتباطات ECW اظهار داشته که این صندوق تنها با همکاری و پایبندی به تعهدات خود می‌تواند پیشرفت را به سمت تحقق اهداف توسعه پایدار در امر آموزش کودکان و نوجوانان، تسریع کند.

صندوق "آموزش منتظر نمی‌ماند" از ابتدای تأسیس تاکنون 460 میلیون دلار برای حمایت از کودکان و نوجوانان ساکن در 29 کشور جهان جمع آوری کرده که 333.5 میلیون دلار آن تا پایان سال 2018 میلادی تامین شده است.

با وجود پتانسیل اثبات شده آموزش برای شکستن چرخه‌های فقر و بحران‌های طولانی و در حالی که اهدا کنندگان تمرکز خود را در زمینه آموزش در موارد اضطراری و بحران‌های طولانی افزایش داده‌اند، شکاف بودجه‌ای برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران هم‌چنان بسیار زیاد است.

براساس گزارش سالانه صندوق "آموزش منتظر نمی‌ماند" در سال 2018 میلادی، 56 درصد از کل منابع مورد نیاز برای آموزش در موارد اضطراری در سال 2018 میلادی تامین نشده و سهم بودجه آموزش در موارد اضطراری فقط کمی و از 3.8 درصد به 4.3 درصد از کل بودجه سال 2018 برای موارد انسان دوستانه افزایش یافته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، صندوق "آموزش منتظر نمی‌ماند" (ECW) به میزبانی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، اولین صندوق جهانی است که به آموزش در موارد اضطراری اختصاص می‌یابد. این برنامه توسط حامیان اصلی کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به همراه اهداکنندگان دولتی و خصوصی برای رفع نیازهای فوری آموزش 75 میلیون کودک و نوجوان گرفتار در شرایط درگیری و بحران راه اندازی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها