کد خبر: 337125
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۳:۵۲
| |

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

190 هزار تاکسی تا پایان سال به سن فرسودگی می‌رسند

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری در بخش های مترو، تاکسی و اتوبوس را اعلام کرد.

190 هزار تاکسی تا پایان سال به سن فرسودگی می‌رسند
کد خبر: 337125
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۳:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ حسین رجب صلاحی، در نشست فصلی مدیران عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، گزارشی در خصوص سه محور حمل و نقلی تاکسی، اتوبوس و مترو ارائه کرد و گفت: 320 هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که تا پایان امسال 190 هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند و نیازمند نوسازی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی نیز در هیئت دولت در حال پیگیری است.

رجب صلاحی ادامه داد: بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، مقرر گردیده دولت از محل صرفه جویی سوخت بابت هر دستگاه تاکسی 5 هزار دلار پرداخت نماید که در حال تغییر این عدد به 9000 دلار برای تاکسی هستیم.

وی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور اشاره کرد و گفت 22 هزار دستگاه اتوبوس در این ناوگان وجود دارد که امسال نزدیک به 15 هزار دستگاه عمر بالای ده سال خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهری از ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور استفاده کردیم و بایستی 142 هزار دلار یارانه از محل صرفه جویی سوخت از دولت برای تامین و خرید اتوبوس های گازسوز بگیریم و در اتوبوس های دیزلی این عدد 67 هزار دلار است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، همچنین به وضعیت خطوط مترو در شهرها نیز اشاره کرد و گفت: 9 کلانشهر در کشور به حوزه مترو ورود پیدا کردند که در 5 کلانشهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز خطوط مترو در حال فعالیتند و در شهرهای کرمانشاه، اهواز، قم وکرج خطوط مترو در حال ساخته شدن است.

وی اضافه کرد: 840 کیلومتر خطوط مترو را برای کشور در نظر گرفته شده که 318 کیلومتر آن در حال بهره برداری، 269 کیلومتر در حال ساخت و 253 کیلومتر در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه با مترو تهران روزانه 2.7 میلیون سفر جابه جا شود گفت: اگر خطوط 6 و 7 مترو تهران تکمیل شود و تعداد ناوگان نیز افزایش یابد وسر فاصله قطارها به حدود دو و نیم دقیقه برسد ظرفیت مسافربری متروی‌تهران روزانه 7 میلیون سفر خواهدشد.

رجب صلاحی تصریح کرد: در کشور 840 میلیون نفر سفر در سال توسط خطوط مترو انجام می‌شود که اگر تمام خطوط متروی در حال ساخت به بهره‌برداری برسد و کمبود ناوگان تامین گردد، پیش بینی می شود این میزان به 2 هزار و 300 میلیون نفر سفر در سال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه رشت و اسلامشهر نیز به شهرهای دارای خطوط ریلی اضافه شدند و در حال حاضر 11 شهر در کشور در حوزه ناوگان حمل ونقل عمونی فعال هستند، گفت: در شهر رشت برای اولین بار در کشور شاهد راه اندازی تراموای شهری به طول 15 کیلومتر خواهیم بود و متروی اسلام شهر نیز ادامه خط 3 متروی تهران به طول 13.5 کیلومتر است که به این شهر امتداد می یابد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در ادامه گفت:از سال 1392 تا کنون 13 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به خطوط مترو کشور تخصیص داده شده است وامسال نیز 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی شهری و بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده که 5 هزار میلیارد تومان آن برای کمک به توسعه خطوط مترو است.

وی همچنین گفت: دولت از محل تملک دارایی ها نیز تاکنون 7 هزار و 500 میلیارد تومان به 9 شهر دارای خطوط ریلی کمک کرده است.

رجب صلاحی همچنین در خصوص سازمان های پایانه های مسافر بری شهرداری ها گفت: این نیاز احساس می شود که بخش هایی از خدمات این سازمان ها نظیر صدور بلیت بصورت الکترونیکی ارایه گردد و این سازمان ها می توانند برای خود درآمد پایدار تولید نمایند.

وی همچنین گفت: برای ارتقای سطح خدمات این سازمان ها در حال پیگیری برخی مسایل و مشکلات حوزه کاری آنها از طریق دولت می باشیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها