کد خبر: 337164
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بالا گرفتن جدال بن زاید و بن راشد در امارات

خانواده بن زاید بعد از تقابل با محمد بن سلمان، این بار با متحد داخلی خود محمد بن راشد کشمکشی را آغاز کرده است.

بالا گرفتن جدال بن زاید و بن راشد در امارات
کد خبر: 337164
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی - خانواده بن زاید بعد از تقابل با محمد بن سلمان، این بار با متحد داخلی خود محمد بن راشد کشمکشی را آغاز کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند: از چند روز پیش شبکه توییتر به صحنه جنگ لفظی بین محمد بن راشد جانشین رئیس دولت امارات متحده عربی، نخست‌وزیر وزیر دفاع امارات متحده، وعبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور تبدیل شده است.

تنش زمانی آغاز شد که بن راشد در پیامی تحت عنوان «پیام فصل جدید» به انتقاد از هرج‌ومرج در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و این اقدامات را نابودکننده دستاوردهایی توصیف کرد که هزاران گروه برای تحقق آن تلاش کرده‌اند.

او در این نوشتار هشدار داد: آبروی امارات ابزار مشترکی نیست که هر کسی برای بالا بردن فالوئرهایش از آن استفاده کند.

او با اشاره به وزارت خارجه گفت: ما در کشور وزارت خارجه داریم که باید به نام ما سخن بگوید و مواضع ما را در مورد سیاست خارجی کشور اعلام کند. یکی از وظایف این وزارتخانه حفظ دستاوردهایی است که طی 48 سال گذشته کسب کرده‌ایم.

به اعتقاد کارشناسان، منظور حاکم دوبی دقیقاً ضاحی خلفان رئیس‌پلیس سابق دوبی بود که فعلاً تمام‌وقت در حال توییت کردن است و حمد المزروعی یکی از شخصیت‌های نزدیک به محمد بن زاید، ولیعهد امارات، که مسئولیت جنگ‌های رسانه‌ای را در فضای مجازی بر عهده دارد.

در مقابل، بن زاید نیز طی توییتی در پاسخ به این بند از سخنان بن راشد نوشت: توییت کردن برای وطن موجب کاستی آن نمی‌شود بلکه بر آن می‌افزاید، بناهایش را هم ویران نمی‌کند... بن راشد متشکرم.

ضاحی خلفان هم در توییتی تمسخرآمیز خطاب به بن راشد نوشت: اگر واقعاً این چیزی است که از ما می‌خواهید، من شخصاً از سوی سازمان اخوان‌المسلمین، حوثی‌ها و تمام کسانی که به امارات در شبکه‌های اجتماعی اهانت کردند عذرخواهی می‌کنم، زیرا ما تحت امر دولت هستیم.

گرچه خلفان در پی اعتراض فعالان شبکه‌های اجتماعی توییت خود را بعد از مدتی حذف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها