کد خبر: 337179
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۰۸:۲۷:۵۷
| |

روزنامه یومیوری:

ژاپن دنبال عملیات مستقل در خلیج‌فارس است

یک رسانه ژاپنی می‎گوید توکیو به دنبال عملیات مستقل در آب‌های منطقه است و چنانچه رضایت ایران را کسب کند، تنگه هرمز را هم به محدوده فعالیت نیروهای خود می‌افزاید.

ژاپن دنبال عملیات مستقل در خلیج‌فارس است
کد خبر: 337179
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۰۸:۲۷:۵۷

اعتمادآنلاین| روزنامه «یومیوری» ژاپن از عدم موافقت این کشور با الحاق به ائتلاف دریایی آمریکا که با ادعای واهی حفاظت از آبراهه‌های کلیدی خاورمیانه تشکیل شده است، خبر داد.

اما این رسانه افزود این گزینه که ژاپن در اقدامی مستقل نیروهای دریایی خود را به منطقهاعزام کند؛ در حال بررسی است.

یومیوری به نقل از منابع آگاه نوشت: ژاپن طرحی را بررسی می‌کند که بر مبنای آن نیروهای دفاع ملی این کشور در قالب ماموریت‌های جمع‎آوری اطلاعات در مناطق اطراف تنگه هرمز و خط دریایی باب‌المندب در حد فاصل یمن، جیبوتی و اریتره، به منطقه اعزام می‌شوند.

این رسانه افزود: چنانچه ایران موافقت کند؛ توکیو به دنبال افزودن تنگه هرمز به محدوده فعالیت نیروهای ژاپنی نیز هست.

با این حال، «یوشیهید سوگا» سخنگوی کابینه دولت ژاپن، از سوالات پیرامون این گزارش طفره رفت و به گفتن این موضوع اکتفا کرد که «درباره اینکه چه اقدامات موثری برایتضمین امنیت کشتی‌های ژاپنی در خاورمیانه می‌توان اتخاذ کرد؛ ترجیح می‌دهیم موضوع را از زوایای مختلف ازجمله ثبات ذخایر نفت خام و روابط ژاپن با آمریکا و ایران بررسی کنیم».

او همچنین افزود: همزمان با تحقیق پیرامون این موضوع، ترجیح می‌دهیم اولویت را حفظ تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و ثبات وضعیت در خلیج فارس قرار دهیم.

این در حالی است که یومیوری می‌گوید ژاپن تصمیم نهایی ازجمله امکان‌پذیر بودن این طرح را بعد از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر ماه میلادی جاری (سپتامبر)، اتخاذ خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها