کد خبر: 337195
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۰۸:۴۹:۲۹
| |

تصمیمات محمد بنا برای تیم ملی کشتی کاملا منطقی است

دارنده دو مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان گفت: باور من این است که ساروی یک ستاره است که بعد از قاسم رضایی، امیر علی‌اکبری، مهدی علیاری و مرحوم بابک قربانی در وزن 97 کیلوگرم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

تصمیمات محمد بنا برای تیم ملی کشتی کاملا منطقی است
کد خبر: 337195
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۰۸:۴۹:۲۹

اعتمادآنلاین| ‎ حسن رنگرز در مورد تیم کشتی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی 2019 اظهار داشت: در وهله اول همه با سیستم انتخاب محمد بنا آشنا هستند. او از روز اولی که به اردو آمد اعلام کرد که انتخابی نداریم و تیم را از درون مسابقات جام تختی، قهرمانی کشور، آسیایی و یکی دو تورنمنتی که تیم اعزام می‌شود، انتخاب خواهد کرد. با توجه به این مهم، انتخاب تیم توسط محمد بنا با این فرمول و فرآیند، موضوع قابل پیش‌بینی و از پیش‌تعیین‌شده‌ای بود. علاوه بر این با توجه به نتایج سال گذشته و بازه زمانی کوتاهی که تا المپیک وجود دارد و همچنین ضرورت نگاه درازمدت به المپیک 2024، پوست‌اندازی کشتی فرنگی امری اجباری و الزامی بود.

وی تاکید کرد: انتخاب تیمی جوان که سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان و امیدهای جهان را دارند و اینکه آنها در دو تورنمنت وهبی‌امره و تفلیس گرجستان عملکردی قابل دفاع داشتند، حکایت از یک تدبیر فنی دارد. من فکر می‌کنم محمد بنا از تجارب المپیک 2016 ریو بیشترین بهره را در تفکرات مدیریتی‌اش می‌برد و من با توجه به شناختی از ظرفیت‌های فنی کشتی فرنگی دارم، تصمیمات او در این حوزه را کاملا منطقی، عقلانی و ضروری احساس می‌کنم.

رنگرز با اشاره به تیمی که دهه سوم شهریور عازم قزاقستان می‌شود، گفت: پویا ناصرپور عملا شایستگی‌اش را نشان داد و فکر می‌کنم تنها 55 کیلویی است که می‌تواند خلاء حمید سوریان را پر کند. من او را خیلی کشتی‌گیر توانمندی دیدم. در 60 کیلوگرم با آسیب دیدگی و اضافه وزن عملا امکان حضور مهرداد مردانی نبود و طبیعتا علیرضا نجاتی با حضور موثری که در تورنمنت‌ها داشت اعتماد کادرفنی را جلب کرد. در 63 کیلوگرم میثم دلخانی با وجود شایستگی‌ای که سامان عبدولی داشت، ولیکن به سبب جوانی و حضور خوب در میدان‌های اخیر انتخاب شد. در 67 کیلوگرم سه جوان داریم که همه آنها زیر 23 سال هستند که از بین آنها حامد تاب انتخاب محمد بنا بود که در مقطع حاضر از نظر فنی و آمادگی جلوتر از بقیه نشان داد. در 72 کیلوگرم رضا گرایی و امین کاویانی‌نژاد را داشتیم که هر دو جوان و باانگیزه هستند، بنا کاویانی‌نژاد را انتخاب کرد که امیدوارم رقابت بین آنها همچنان ادامه داشته باشد. من افسوس می‌خورم که ما دو کشتی‌گیر خیلی خوب در وزن غیرالمپیکی داریم.

وی ادامه داد: در 77 کیلوگرم علی گرایی نشان داد از بقیه مدعیان جلوتر است چه در مصاف با داخلی‌ها و چه کشتی‌گیران خارجی. در 82 کیلوگرم سعید عبدولی جای هیچ بحثی ندارد. رامین طاهری در 87 کیلوگرم بعد از آسیب‌دیدگی در یک سال اخیر عملکرد قابل دفاعی داشته و در این میان آسیب‌دیدگی حسین نوری هم باعث عدم حضور او شد، درست مثل وزن 97 کیلوگرم که مهدی علیاری آسیب‌دیده بود و محمدهادی ساروی انتخاب شد. باور من این است که ساروی یک ستاره است که بعد از قاسم رضایی، امیر علی‌اکبری، مهدی علیاری و مرحوم بابک قربانی در شُرُف ظهور است. در 130 کیلوگرم نیز ما کشتی‌گیری بهتر از امیرقاسمی منجزی نداشتیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها