اعلام حمایت چین در مسائل شبه‌جزیره از کره‌شمالی

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که از روز دوشنبه به منظوری دیداری سه‌روزه وارد پیونگ یانگ شده است، در دیدار با همتای کره‌شمالی خود اعلام کرد پکن در مساله خلع سلاح شبه‌جزیره از این کشور حمایت می‌کند.

اعلام حمایت چین در مسائل شبه‌جزیره از کره‌شمالی
کد خبر: 337212
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۰۹:۱۲:۴۶

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «وانگ یی» وزیر خارجه چین شامگاه دوشنبه در پیونگ یانگ با «ری یونگ هو» همتای کره شمالی خود دیدار و گفت‌و‌گو کرده است آنها در این دیدار توافق کرده اند روابط دوستانه دو جانبه را تقویت کنند و از نزدیک برای حل مسائل شبه جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه دو کشور در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از جمله امنیت منطقه ای و شفاف سازی موضوع خلع سلاح شبه جزیره کره با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده اند

.

این نشست پس از ورود «وانگ یی» در روز دوشنبه به پیونگ یانگ برای یک سفر سه روزه صورت گرفته است گمانه‌زنی‌ها در حال افزایش است که سفر وی با هدف بررسی سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به پکن صورت گرفته است.

«وانگ یی» در این دیدار تاکید کرد که موضع چین در برابر کره شمالی مبتنی بر تقویت روابط دوستانه پکن و پیونگ یانگ، افزایش همکاری و ارتباط نزدیک در زمینه های مختلف همواره ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

وزیر خارجه چین با اشاره به سیاست جدید پیونگ یانگ مبتنی بر توسعه اقتصادی تاکید کرد: چین حامی راهبرد جدید کره شمالی است و یقین دارم دو کشور آینده روشن تری خواهند داشت.

«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی هم در این دیدار با اشاره به اینکه پیونگ یانگ و پکن عصر جدیدی از توسعه روابط را آغاز کرده اند بر تلاش های کره شمالی برای پیشبرد روابط دوجانبه و همکاری بین دو متحد تاکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد نا آرامی های هنگ کنگ گفت‌و‌گو کردند وزیر خارجه کره شمالی یک بار دیگر موضع قاطع کشورش در این زمینه مبنی بر مخالفت با مداخله کشورهای دیگر در امور این منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها