رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

سربازان برای رفتن به اربعین وثیقه نمی خواهند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تمامی دانشجویان،‌ دانش‌آموزان و طلاب مشمول غیرغایب که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در اربعین سال 98 را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

سربازان برای رفتن به اربعین وثیقه نمی خواهند
کد خبر: 337299
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۱:۳۴:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کلیه دانشجویان،‌دانش‌آموزان و طلاب مشمول غیرغایب که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در اربعین سال 98 را دارند می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

وی گفت: حتی کسانی که برگ اعزام به خدمت دریافت کرده‌اند از تاریخ 7 مهر تا 10 آبان سال جاری می‌توانند در سامانه پلیس ثبت‌نام کرده و مجوز خروج از کشور را اخذ کنند.

سردار مهری تصریح کرد: کسانی که جزو مشمولان غایب بوده و در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کرده و 50 درصد قسط خود را پرداخت کرده‌ و هنوز کارت معافیت سربازی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند در اربعین حسینی در عتبات حضور داشته باشند.

وی گفت: حدوداً بیش از 580 هزار نفر در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کرده و 460 هزار نفر جریمه مشمولیت را پرداخت کرده‌اند اما صد هزار نفر هیچ پرداختی نداشته‌اند که به آنها توصیه می‌کنیم حتماً مراجعه کرده و برگه جدید محاسبه پرداخت قسط‌بندی را دریافت کنند.

سردار مهری اعلام کرد:این دسته از مشمولان فقط تا پایان امسال فرصت دارند تا جریمه غیبت سربازی را بپردازند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: برای کسانی که بیش از 8 سال غیبت از سربازی داشته و هنوز تعیین تکلیف نکرده‌اند شرایط خوبی فراهم کرده‌ایم این افراد می‌توانند برگ اعزام به خدمت دریافت کرده و اگر متأهل هستند از مزایای تأهل و کسر خدمت سه ماهه به ازای هر فرزند استفاده کنند.

سردار مهری افزود: مشمولان غایبی که برگ اعزام به خدمت دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون سپردن وثیقه در سفر اربعین شرکت کنند.

وی در خصوص حضور سربازان در مراسم اربعین اظهار داشت: سربازان از طریق فرماندهان می‌توانند برای شرکت در سفر اربعین اقدام کنند البته حضور این سربازان و اجازه برای شرکت در اربعین منوط به مقررات و ضوابطی است که مشخص شده است.

سردار مهری در پاسخ به پرسش فارس در خصوص اینکه کسانی که 50 درصد جریمه غیبت سربازی را پرداخت کرده‌اند چگونه می‌توانند در سفر اربعین حضور یابند اعلام کرد: این دسته از افراد نیز بدون سپردن وثیقه می‌توانند به سفر اربعین بروند ؛همچنین این افراد هیچ محدودیتی برای استخدام هم ندارند و سازمان وظیفه برای آنها گواهی صادر خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها