کد خبر: 337354
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۲:۵۹:۵۳
| |

انتخابات هیات فوتبال تهران و شائبه مهندسی/ فوتبال تهران رو به نابودی است؟

مجمع انتخابات هیات فوتبال استان تهران برای انتخاب رئیس آینده این هیات در شرایطی برگزار خواهد شد که در مورد رئیس فعلی ابهامات زیادی وجود دارد و برخی اتهاماتی را به وی نسبت می‌دهند.

انتخابات هیات فوتبال تهران و شائبه مهندسی/ فوتبال تهران رو به نابودی است؟
کد خبر: 337354
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۲:۵۹:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ انتخابات هیات فوتبال استان تهران که ماههاست با چالش مواجه شده و حرف و حدیث زیادی را هم به دنبال داشته، قرار است روز 14 شهریورماه با رقابت پنج کاندیدا برگزار شود و طی آن رئیس چهار سال آینده این هیات انتخاب شود.

فوتبال تهران رو به نابودی است؟


این انتخابات در حالی قرار است برگزار شود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، فوتبال تهران رو به نابودی است و مسئولان هیات فوتبال به جای آنکه تمرکزشان روی پیشرفت و توسعه این رشته پرطرفدار در پایتخت باشد، درگیر اتفاقات و مسائل حاشیه ای هستند.

فدراسیون فوتبال حامی شیرازی!


برخی اعتقاد دارند از بین رفتن تیم های تهرانی و برگزاری لیگ های رده های پایه پرحاشیه اوضاع فوتبال پایتخت را بحرانی کرده است اما فدراسیون فوتبال با حمایت هایی که از رئیس فعلی انجام داده عملا اجازه ایجاد تغییرات در سالهای اخیر را نداده تا این هیات جان دوباره ای بگیرد.

حضور شائبه برانگیز رئیس


دوره ریاست حبیب الله شیرازی سوم اسفندماه سال گذشته به پایان رسیده و براساس قانون فدراسیون ها باید فرد دیگری مسئولیت سرپرستی این هیات را برعهده می گرفت و انتخابات را برگزار می کرد اما ظاهرا هیات فوتبال تهران شامل این قانون نمی شود و ماندن شیرازی غیرقانونی نیست. وی در دو دوره قبلی هم در حالی که رئیس بود انتخابات را برگزار کرد و بازهم خودش رئیس شد.

اتهام خانوادگی اداره کردن هیات


حالا اما در شرایطی انتخابات دوره سوم برای شیرازی رسیده است که اتهامات زیادی به وی نسبت به داده می شود و شائبه هایی در مورد عملکرد وی مطرح است. برخی منتقدان شیرازی او را به اداره خانوادگی این هیات و مرتکب شدن تخلفاتی در رده های پایه متهم می کنند اما برای ادعایشان سندی ندارند.

مهندسی قانونی انتخابات!


با این حال برخی هم اعتقاد دارند وی به عنوان رئیس حق ندارد انتخابات را برگزار کند و باید فرد دیگری به عنوان مسئول این انتخابات را برگزار کند. با این حال عنوان شده شیرازی تخلفات زیادی را در هیات فوتبال مرتکب شده اما منتقدان وی تاکنون نتوانسته اند برای ادعای خود مستنداتی ارائه دهند.

سه تغییر عجیب در آستانه انتخابات


در فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات هیات فوتبال، تغییر سه نماینده رای دهنده در این انتخابات شائبه ها را افزایش داده و اتهامات جدیدی را به شیرازی وارد کرد که وی قصد دارد رای دهندگان را طوری مهندسی کند که بازهم خودش رئیس هیات شود.

انتقاد از عملکرد حبیب الله شیرازی


مهدی ملک آباد یکی از نامزدهای حضور در انتخابات هیات فوتبال تهران با اعتراض نسبت به تغییرات اعضای مجمع گفت: روند حاکم بر انتخابات را نمی توان روند مطلوبی توصیف کرد و رفتارهای صورت گرفته اصل بیطرفی را نقض می کند.

ملک آباد ادامه داد: اینکه در فاصله دو روز مانده به انتخابات ، چینش نفرات عضو مجمع تغییر می کند را چگونه باید تحلیل کرد؟ در ادامه همه مشکلاتی که در گذشته وجود داشته و تا امروز بارها مطرح کرده ایم، همچنان روند نامناسبی را شاهدیم.

وی در ادامه انتقاداتش خاطرنشان کرد: دوره ریاست رییس هیات هفت ماه قبل تمام شده و با نقض بدیهی ترین مقررات کمیته اخلاق و تقابل با مبحث تعارض منافع، با ادامه حضور رییس هیات شائبه زیادی را رقم زدند. حالا هم این مسائل را می بینیم و با هر عینکی به موضوع نگاه شود به تردیدها و تشکیک ها می افزاید. اینکه بخواهند با هر ترفندی انتخابات را به سمت و سوی دلخواه ببرند یک سئوال ایجاد می کند و آن این است که بودن در این هیات چه منافعی دارد که این رفتارها را برای جلوس بر صندلی ریاستش شاهدیم؟

دلایل تغییر سه عضو مجمع


پس از مطرح شدن این انتقادات عباس تیموری دبیر هیات فوتبال تهران پاسخ ملک آباد را داد و دلایل این تغییرات را اینگونه عنوان کرد:

1- حیدر بهاروند نایب رئیس فدراسیون فوتبال در لیست اولیه اعضای مجمع حضور داشت اما به دلیل اعلام فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه طبق اساسنامه فقط اعضایی از هیات رئیسه فدراسیون که مقیم استان می باشند حق رای دارند و ایشان ساکن شهر تهران نبود از لیست رای دهندگان مجمع حذف گردید.

2- با توجه به درخواست مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور حوزه های استان تهران در انتخابات؛ فدراسیون فوتبال با حضور یک نماینده از حوزه ها به عنوان نماینده شهر تهران در مجمع موافقت کرد و یک نفر به لیست اعضای مجمع اضافه گردید.

3- با مخالفت فدراسیون فوتبال نماینده باشگاه ستارگان ورامین در بخش بانوان به دلیل حاضر نبودن در فصل گذشته مسابقات لیگ برتر بانوان و اضافه شدن این تیم در سال جدید به مسابقات از لیست اعضای مجمع حذف گردید.

شانس کدام گزینه ها بیشتر است؟


با این حال به نظر می رسد رقابت اصلی برای نشستن روی صندلی ریاست هیات فوتبال استان تهران از بین 13 گزینه 1- حبیب اله ابوالحسن شیرازی، 2- مهدی ملک آباد، 3- علیرضا یزدانی، 4- بهزاد عباسی، 5- علی ایلکا، 6- حسین صالح، 7- مجید کیومرثی، 8- اسماعیل گودرزی، 9- علی اصغر زرگر، 10- غلامرضا سعادتی زهرائی، 11- ابوالفضل خداقلی پور، 12-حسین خبیری و 13- نیما نکیسا بین شیرازی و ملک آباد باشد.

هر چند که نیما نکیسا هم از شانس بالایی برخوردار است و تلاش هایی هم صورت گرفته است تا وی یکی از گزینه های جدی ریاست باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها