کد خبر: 337378
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

رای آوردن وزرای پیشنهادی در سال آخر مجلس طبیعی بود/ 2 وزیر پیشنهادی با دولت هماهنگ هستند/ حاجی‌میرزایی از مونسان شناخته‌شده‌تر بود

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: هر دو وزیر پیشنهادی در فراکسیون امید رای آوردند که البته رای آقای حاجی‌میرزایی بیشتر از آقای مونسان بود. رای‌آوری وزرای پیشنهادی دولت قابل پیش‌بینی بود. در سال آخر مجلس، مجالس با دولت همراه می‌شوند و رای آوردن وزرا طبیعی بود.

رای آوردن وزرای پیشنهادی در سال آخر مجلس طبیعی بود/ 2 وزیر پیشنهادی با دولت هماهنگ هستند/ حاجی‌میرزایی از مونسان شناخته‌شده‌تر بود
کد خبر: 337378
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به رای اعتماد مجلس به 2 وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید طبیعی است. هر کس با زاویه دید خود به موضوع نگاه می‌کند، مهم این است که همه به تصمیمی که فراکسیون می‌گیرد عمل کنند.

او ادامه داد: بنده یک جلسه با وزرای پیشنهادی داشتم. کارگروهی هم در فراکسیون امید مجلس تشکیل شد که این کارگروه نیز با وزرای پیشنهادی جلسه داشت. علاوه بر این یک جلسه محدود سیاسی هم با آقایان حاجی‌میرزایی و مونسان داشتیم که تنها در این جلسه بحث‌های سیاسی مطرح شد. بعد از این جلسات هم جلسه مجمع را گذاشتیم. بنابراین در یک پروسه دموکراتیک رای‌گیری کردیم و آن رای‌گیری مبنای ما قرار گرفت.

این نماینده مجلس گفت: هر 2 وزیر در فراکسیون امید رای آوردند که البته رای آقای حاجی‌میرزایی بیشتر از آقای مونسان بود. رای‌آوری وزرای پیشنهادی دولت قابل پیش‌بینی بود. در سال آخر مجلس، مجالس با دولت همراه می‌شوند و رای آوردن وزرا طبیعی بود.

عارف در پاسخ به این پرسش که در صورت معرفی این 2 وزیر پیشنهادی در سال اول مجلس، آیا رای لازم را می‌آوردند و همچنین در مورد میزان توانایی آنها گفت: 2 وزیر پیشنهادی با دولت هماهنگ هستند.

او با اشاره به انتقادات سلحشوری از مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، توضیح داد: این موضوع قابل بحث است؛ اینکه افراد تحت پیگرد قانونی باشند باید به دادگاه بروند و رای‌گیری شود. فراکسیون امید موافق آقای مونسان بود، اما خانم سلحشوری به عنوان مخالف صحبت کردند.

رئیس فراکسیون امید مجلس درباره علت کاهش رای مونسان نسبت به حاجی‌میرزایی گفت: آقای حاجی‌میرزایی شناخته‌شده‌تر بود. ایشان در دولت اصلاحات چهار سال مدیر کل یکی از دفاتر ما در نهاد بود که 2 کار را به خوبی انجام داد. حاجی‌میرزایی در دولت اصلاحات دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌ها بود که با دقت و وسواس کار می‌کرد. همچنین مدیر کل دفتر مدیران ارشد بود که در ارزیابی وزرا برای اولین بار و آخرین بار کار بسیار دقیقی انجام دادند.

عارف ادامه داد: در سال‌های 83 و 84 ارزیابی دقیقی از وزرا داشتیم و کارنامه خوبی تدوین شد که ویژگی‌ها، شایستگی‌ها و ضعف وزرا را نشان می‌داد. مسئول این ارزیابی آقای حاجی‌میرزایی بود. او در هر جایی که کار کرد نگاه راهبردی داشت . حاجی‌میرزایی چند سال قائم‌مقام نهضت بود که با ایشان کار کرده بودیم. در 6 سال حضور نقش دبیر هیات دولت را هم خوب بازی کردند.

او در مورد مطالبات فراکسیون امید از وزرای آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی گفت: قطعاً از 2 وزیر آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی مطالباتی داشتیم و مطالبات‌مان را در جلسات خصوصی مطرح کردیم که با توجه به شرایط ان‌شاءالله تلاش کنند. در آموزش و پرورش مطالبات جدی را معلمان دارند که امیدواریم جدی‌تر دنبال شود. در بخش میراث فرهنگی هم دولت باید عنایت جدی‌تری به حفظ میراث داشته باشد.

این نماینده تهران در پایان گفت: در حوزه گردشگری بحث‌های جدی‌ای با آقای مونسان داشته‌ایم و باید 200 تا 250 هزار فرصت شغلی به صورت طبیعی در بخش گردشگری ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها