تخت سلیمان با همکاری هئیت آلمانی مرمت می‌شود

مدیرپایگاه مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب از مرمت بخشی از دیواره شمالی ایوان غربی مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با همکاری هئیت آلمانی خبر داد.

تخت سلیمان با همکاری هئیت آلمانی مرمت می‌شود
کد خبر: 337385
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| منطقه آذربایجان غربی عباس زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام در قالب طرح سه ساله در دست اجراست افزود: امسال این پروژه با مشارکت هئیت آلمانی مرمت و صیانت از ایوان غربی این اثر تاریخی در حال انجام بوده و بخشی از این مرمت به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه این هئیت به صورت توافقنامه در طول سه سال در بخش های مختلف تخت سلیمان تکاب انجام می شود گفت: با توجه به اینکه در فصل کاری مرمت این طرح قرار داریم نیازمند مشارکت و همراهی گردشگران هستیم.

عباس زاده افزود: بدلیل اینکه این طرح دارای اعتبار بین المللی بوده درصورت تخصیص اعتبار مرمت ادامه خواهد داشت.

مدیرپایگاه مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با اشاره به اینکه این مجموعه هر سال میزبان هزاران گردشگر خارجی و داخلی است افزود: در طول تیر ماه سال جاری 10 هزار و 94 گردشگر از بناها و آثار معماری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان و یک هزار و 156 گردشگر نیز از «کوه میان تهی زندان سلیمان» بازدید کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: این گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، ژاپن و فرانسه برای دیدن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به شهرستان تکاب سفر کردند.

مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در دوره های مختلف تاریخی محل سکونت اشکانیان، ساسانیان و ایلخانیان بود؛ قلعه تاریخی تخت سلیمان که در جنوب شرقی آذربایجان غربی و در 45 کیلومتری شهر تکاب واقع شده از دوره ساسانیان باقی مانده است و با بخش های مختلف همچون تالار ستون دار، ایوان خسرو، دروازه ها و دیوارهای مستحکم از بناهای مهم تاریخی جهان به شمار می رود.

این مجموعه میراث فرهنگی با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی آن در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها