تولید مکمل آهن نانویی ایرانی با جذب بالا

یک شرکت ایرانی موفق به تولید مکمل‌های نانویی شده که علاوه بر عدم تغییر رنگ دندان‌ها، مشکلات گوارشی برای افراد به وجود نمی‌آورد.

تولید مکمل آهن نانویی ایرانی با جذب بالا
کد خبر: 337390
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۴:۱۴:۰۳

اعتمادآنلاین| سیاه شدن دندان و مشکلات گوارشی از جمله عوارض مکمل‌های آهن است.

یک شرکت ایرانی مکمل نانویی بر پایه لیپوزوم ساخته که تاثیر منفی روی سیستم گوارش نداشته و دندان را نیز سیاه نمی‌کند. لیپوزوم ساختار میکروسکوپی کروی داشته که غشاءفسفولیپیدی آن را محاط کرده است. به دلیل فضای خالی داخل لیپوزوم امکان حمل دارو و ترکیبات مغذی با این ساختار وجود دارد.

ارسلان پاشاپور مدیرعامل این شرکت گفت: برخی کودکان برای تامین نیاز روزانه آهن از مکمل‌های حاوی آهن استفاده می‌کنند که این مکمل‌ها مشکلاتی نظیر سیاه شدن دنداندارد. ما سوسپانسیون حاوی نانولیپوزوم‌های ترکیبات آهن‌دار ساختیم که به دلیل لیپوزومالبودن، دندان سیاه نمی‌شود. همچنین این مکمل روی سیستم گوارش تاثیر نمی‌گذارد و مشکلات گوارشی رایج در مکمل‌های آهن را ندارد.

او ادامه داد: یکی از جذابیت‌های این مکمل، نانوساختار بودن آن است که موجب افزایش جذب می‌شود. در واقع ما در این مکمل با دو ویژگی مختلف مواجه هستیم، لیپوزمال بودن که موجب ممانعت از سیاه شدن دندان و سازگاری با سیستم گوارش می‌شود و نانومقیاس بودن که موجب افزایش جذب ترکیبات می‌شود.

پاشاپور تاکید کرد: در این مکمل، علاوه بر آهن از اسیدفولیک و ویتامین B12 نیزاستفاده شده است این در حالی است که نمونه‌های خارجی که با فناوری لیپوزومال ساخته شده‌اند، تنها حاوی آهن هستند.

او با اشاره به دیگر مزیت‌های این مکمل گفت: از دیگر مزیت‌های این فناوری، سوسپانسیون بودن آن است، در حالی که نمونه‌های خارجی به صورت پودر بوده و باید پیش از مصرف توسط مصرف کننده با آب ترکیب شده و به سوسپانسیون تبدیل شوند.

به اعتقاد پاشاپور این مکمل قابلیت صادرات دارد که این شرکت پس از تولید و توزیع در داخل کشور، برای صادرات نیز برنامه‌ریزی خواهد کرد.

این مکمل گواهی نانومقیاس را دریافت کرده و در حال طی مراحل برای گرفتن پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها