کد خبر: 337419
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا مونسان، وزیر میراث فرهنگی، از حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش، رای کمتری آورد؟

صلاحیت 2 وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی بررسی شد، اما برخلاف نظرسنجی‌ها، مونسان رای کمتری از حاجی‌میرزایی آورد و با 163 رای راهی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شد.

چرا مونسان، وزیر میراث فرهنگی، از حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش، رای کمتری آورد؟
کد خبر: 337419
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سال آخر مجلس دهم است و نمایندگان سعی می‌کنند بیشترین تعامل را با دولت برقرار کنند. در همین راستا تصمیماتی که دولت می‌گیرد و نیاز به تایید مجلس دارد عموماً در سال آخر بدون کمترین تغییر تایید می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین ، در همین راستا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که رای اعتماد به 2 وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور در دستور کار قرار داشت، حدود 115 نماینده برای موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری ثبت‌نام کرده بودند که پس از قرعه‌کشی و انتخاب نمایندگانی که در موافقت با وزیر مجال سخنرانی پیدا کردند، نام 2 نماینده عضو فراکسیون ولایی یعنی احمد سالک و ناصر موسوی لارگانی بیشتر جلب توجه می‌کرد.

در حالی که تا روز گذشته نظرسنجی‌ها حکایت از آن داشت که اوضاع علی‌اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بهتر از محسن حاجی‌میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است، با لابی مخالفان مونسان و سخنرانی جنجالی پروانه سلحشوری، ورق برگشت و در نهایت مونسان با 163 رای راهی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شد.

مخالفان مونسان که امروز در صحن علنی مجلس یکپارچه شده بودند، از یک جناح سیاسی خاص نبودند؛ گعده‌ای از نمایندگان مخالف مونسان در صحن علنی تشکیل شده بود و هر یک از این نمایندگان به لابی می‌پرداختند و در نتیجه‌ی همین لابی‌ها بود که به‌رغم پیش‌بینی‌ها، مونسان تنها 163 رای کسب کرد.

پروانه سلحشوری مخالف اصلی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به همراه چهار نماینده دیگر سعی کردند نمایندگان را برای رای ندادن به مونسان قانع کنند که در نهایت اگرچه موفق نشدند، اما تاثیر بسزایی در کاهش رای او داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها