کد خبر: 337457
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۶:۰۱:۴۸
| |

مشاور وزیر کشور:

کودکان را باید با تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری تربیت کنیم

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر حق برخورداری کودکان از تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری در مدارس و نهادهای آموزشی، گفت: طبق توصیه حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه باید کودکان را با تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری تربیت کنیم.

کودکان را باید با تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری تربیت کنیم
کد خبر: 337457
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۶:۰۱:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ فریبا نظری در آیین افتتاح اولین مدرسه حقوق کودک در تبریز با تاکید بر استفاده تخصصی از کودکان در نشست‌های منتسب به کودک اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در نشست‌های منتسب به کودکان، به شکل تخصصی نه صرفا نمادین از خود کودکان نیز استفاده کنیم و در سخنرانی‌ها نیز فرصت برای حضورشان فراهم شود.

وی با تاکید بر این‌که رسانه و نهادهای آموزشی دو نهاد مهم در حوزه جامعه پذیری است، گفت: جای خالی این موضوع در این کارگاه احساس می‌شود و جا دارد نقش رسانه و نهادهای آموزشی در آگاهی‌دهی و آموزش حقوق در عناوین کارگاه قرار گیرد.

نظری با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در آگاهی‌دهی در حوزه حقوق کودک تشریح کرد: نقش کودکان در قالب پرخاشگری بین خواهر و برادر، کودکان سرکش، کودکانی که به پدر و مادر بی احترامی کرده و یک بعدی هستند و... بازنمایی می‌شود. مگر چند در صد از کودکان ما دارای چنین شخصیتی هستند که این‌ها در تصویر در رسانه‌هایمان بازنمایی می‌شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در زمینه حقوق کودک هر اندازه که در حوزه آموزش مربیان، تلاش کنیم باز هم جای کار دارد،گفت: در این مراسم یاد کودک پهلوانی را گرامی‌ می‌دارم که در سن هفت سالگی بازوبند پهلوانی را نصیب خود کرده‌اند و در سن 15 سالگی نیز در جریان عملیات بدر شهید می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها