کد خبر: 337506
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۰۸:۲۸
| |

هایکو ماس:

پیگیر حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم هستیم

وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر سودان گفت برلین حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را پیگیری می‌کند.

پیگیر حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم هستیم
کد خبر: 337506
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ۱۸:۰۸:۲۸

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که به خارطوم، پایتخت سودان سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان گفت برلین موضوع حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را در سطح بین‌المللی پیگیری می‌کند.

او در ادامه گفت که به دنبال بازگرداندن سودان به جامعه بین‌الملل هستیم و به حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد و کمک‌های بشردوستانه به سودانی‌ها را افزایش می‌دهیم.

وزیر خارجه آلمان گفت: از تلاش‌های دولت سودان برای توسعه اقتصادی این کشور حمایت خواهیم کرد.

در این کنفرانس خبری عبدالله حمدوک نیز گفت که هدف ما تشکیل دولت فن سالار است و به دنبال تضمین حشور زنان به شکل مناسب در دولت هستیم.

او تاکید کرد که سودانی‌ها از شهر‌های مختلف در انقلاب مشارکت کرده و تمامی سودانی‌ها از بخش‌های مختلف کشور در این دولت حضور خواهند داشت.

نخست وزیر سودان گفت که چالش اقتصادی سودان بزرگ بوده اما امکان درمان آن وجود دارد. ما نیازمند حل کاهش ارزش پول ملی و متوقف کردن تورم و بازگردان اعتماد به بخش بانکی سودان هستیم.

حمدوک نیز به حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم تاکید کرده و گفت که انتظار داریم که به زودی در این زمینه پیشرفت‌های حاصل شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها