کد خبر: 337525
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

بلومبرگ گزارش می‌دهد:

گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت را می شناسید؟

تحقیقاتی که در زمینه برآورد هزینه زندگی در 209 شهر جهان انجام شده نشان داده شهرهایی مثل هنگ‌کنگ، توکیو، سنگاپور، سئول و زوریخ در لیست گران‌ترین شهرها برای مهاجرت قرار دارند. نکته جالب توجه اینکه بیشتر این شهرها در قاره آسیا واقع شده‌اند. قدرت قیمت دلار و مخارج بالای زندگی از دلایل گران بودن این شهرهاست.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجرت را می شناسید؟
کد خبر: 337525
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - طبق گزارش سالانه موسسه مرسر، شهر هنگ‌کنگ برای دومین سال پیاپی گران‌ترین شهر جهان برای مهاجرت لقب گرفته است.

تحقیقات نشان می‌دهد از میان 10 شهری که زندگی در آنها هزینه بالایی دارد 6 شهر در آسیا واقع شده‌اند. بازار خریدو‌فروش خانه و نوسان‌های قیمت ارز هنگ‌کنگ (که به شدت مرتبط با قیمت دلار آمریکاست) باعث شده این شهر در صدر لیست گران‌ترین‌ها قرار گیرد. توکیو در رتبه دوم و شهرهای سنگاپور، سئول، زوریخ و شانگهای در رتبه‌های بعدی جای دارند.

شهر

ماریو فرارو، رئیس بخش مهاجران آسیا، خاورمیانه و آفریقا، می‌گوید: «دلیل بارز جای‌گیری هنگ‌کنگ در صدر لیست این است که استانداردهای مورد نظر مهاجران در آنجا وجود دارد و این تسهیلات در مکان‌هایی مختص آنان قرار گرفته است.»

عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، در میان شهرهای دیگر خودنمایی می‌کند. این شهر از 36 نقطه در جهان پیشی گرفته و در رتبه هفتم قرار گرفته، دلیل آن هم کمبود ارز و وجود کالاهای وارداتی است که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

تعداد شهرهای گران در آسیا افزایش و در اروپا و آمریکا کاهش یافته است. تحرکات ارزی و بازار قوی مسکن در آسیا بر این رتبه‎‌بندی تاثیر مستقیم گذاشته است.

شهر

بسیاری از شهرهای آمریکا به خاطر قدرت دلار در رتبه‌های بالای لیست گران‌ترین شهرها قرار گرفته‌اند. نیویورک چهار پله بالا رفته تا در جمع 10 شهر گران باشد و سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس به ترتیب در رتبه‌های شانزدهم و هجدهم جای دارند. بسیاری از شهرهای اروپا به دلیل اینکه قدرت ارز آنها در برابر دلار آمریکا نزول پیدا کرده در پایین لیست جای گرفته‌اند. افزایش جنگ تجاری بین کشورها و ماجرای برگزیت سبب شده شهر لندن چهار رتبه نزول کند و در رتبه بیست‌وسوم قرار گیرد. پاریس چهل‌وهفتم است و شهرهای آلمان مثل دوسلدورف و اشتوتگارت هم به رتبه‌های پایین تنزل کرده‌اند.

این رتبه‌بندی 209 شهر جهان را در بر‌ گرفته و در آن قیمت بیش از 200 مورد از جمله مسکن، حمل‌ونقل، غذا، لباس، لوازم خانه و امکانات تفریحی مقایسه شده است. این کار به دولت‌ها و کمپانی‌های چند ملیتی کمک می‌کند تا بسته‌های جبرانی‌ای برای کارگرانی که به خارج می‌فرستند فراهم کنند. شهر نیویورک مبنای تمام این مقایسه‌هاست و تحرکات ارزی نسبت به دلار آمریکا مورد سنجش قرار گرفته است.

چگونه هزینه زندگی کاهش می‌یابد؟

قیمت کالاهای اساسی در گران‌ترین شهرهای دنیا را در زیر مشاهده می‌کنید:

شهر

شهر

فرارو گفت: مادامی که کشورهای آسیایی به جذب سرمایه‌های خارجی ادامه دهند، مهاجران نیز خواستار عرضه کالاهای باکیفیت، خدمات و تسهیلات عالی هستند.

شهرهای استرالیا نیز در این رتبه‌بندی تنزل پیدا کرده‌اند که این سقوط به علت افت قیمت دلار استرالیا نسبت به دلار آمریکاست، به طوری که شهر سیدنی که گران‌ترین مکان برای مهاجران به شمار می‌رفت در رتبه 50 قرار دارد.

بمبئی در هند نیز که زمانی شهر گرانی بود رتبه شصت‌وهفتم را دارد و این در حالی است که دهلی‌نو در جایگاه 118 است.

ارزان‌ترین شهرها برای مهاجرت شهر تونس پایتخت تونس، تاشکند در ازبکستان و کراچی در پاکستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها