کد خبر: 337560
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۸:۵۸:۴۶
| |

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت:

15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام‌ها نیستند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام‌ها نیستند، گفت: حدود 40 تا 50 درصد دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی برای بازپرداخت وام به صندوق رفاه مراجعه می‌کنند.

15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام‌ها نیستند
کد خبر: 337560
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۸:۵۸:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ مهندس بهروز رحیمی ضمن بیان این مطلب به تشریح بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: بودجه این صندوق از دو منبع تامین می‌شود یکی از طریق بودجه مصوب سازمان برنامه و بودجه است که البته این مبلغ کمتر از 30 درصد کل بودجه صندوق را تامین می‌کند، بخش دیگر نیز از طریق منابع اختصاصی صندوق تامین می‌شود که این بخش بیش از 70 درصد بودجه صندوق رفاه را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: بودجه منابع اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در قالب سرمایه گذاری‌ها، بازپرداخت وام‌ها و برخی موارد دیگر تامین می شود و بیش از 80 درصد از منابع صندوق در قالب وام و سایر تسهیلات به دانشجویان پرداخت می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: باید با کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکراتی داشته باشیم تابتوانیم عدد بودجه عمومی برای سال 99 را افزایش دهیم و بودجه مصوب امسال نیز به تخصیص صد درصد برسد.

رحیمی همچنین با بیان اینکه بودجه امسال صندوق رفاه حدود 30 تا 40 میلیارد تومان است،‌ گفت: حدود 50 درصد از این مبلغ تا کنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 40 تا 50 درصد دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی برای بازپرداخت وام به صندوق رفاه مراجعه می کنند، تاکید کرد: حدود 30 تا 40 درصد دیگر نیز با پیگیری‌های صندوق رفاه بازپرداخت می شود. اما 15 درصد دیگر دانشجویان متعهد به این پرداخت‌ها نیستند و ما باید وقت و انرژی زیادی در این زمینه صرف کنیم.

رحیمی تاکید کرد: تقاضاها برای دریافت تسهیلات وام از صندوق رفاه در سال 97 افزایش یافت و پیش بینی ما این است که امسال نیز تقاضای وام از سوی دانشجویان به دلیل مشکلات اقتصادی20 تا 30 درصدافزایش یابد. البته ما دانشجویی را در این زمینه ناامید نخواهیم گذاشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها