کد خبر: 337608
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۹:۴۷:۲۳
| |

ترامپ و امیر کویت با محور حل بحران در خلیج‌فارس دیدار می‌کنند

سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد، رئیس‌جمهور این کشور و امیر کویت در دیدار هفته آتی خود بحران منطقه خلیج فارس را بررسی خواهند کرد.

ترامپ و امیر کویت با محور حل بحران در خلیج‌فارس دیدار می‌کنند
کد خبر: 337608
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۰۹:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| لورانس سیلورمن، سفیر آمریکا در کویت در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان سفارت آمریکا که به مناسبت پایان دوره مسئولیت او در کویت برگزار شد، ضمن اشاره به ناامیدی واشنگتن از ادامه بحران منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: مطمئن هستم بحران منطقه خلیج فارس موضوع دیدار هفته آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و صبح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت خواهد بود.

سیلورمن با تاکید بر حمایت واشنگتن از اقدامات امیر کویت برای حل این بحران و حمایت او از راه‌حل داخلی برای آن، پیش‌بینی کرد: در دیدار قریب الوقوع ترامپ و امیر کویت بهترین راه‌ها برای برقراری دوباره اتحاد میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نیز حل بحران بحث و بررسی خواهند شد.

او گفت: فکر می‌کنم حل بحران منطقه خلیج فارس همچنان اولویت بزرگی برای امیر کویت است، همانگونه که برای ما نیز اولویت است و من اطمینان دارم در دیدار ترامپ و امیر کویت بحث جدی درباره این بحران و راه ایده‌آل برای بازگرداندن وحدت کامل به شورای همکاری خلیج فارس انجام خواهد شد.

سفیر آمریکا در کویت افزود: در این دیدار روابط دوجانبه واشنگتن و کویت، مهم‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و مسایل مهم مشترک بررسی خواهند شد.

او در ادامه گفت: همچنین ترامپ در این سفر، تعدادی از توافقنامه‌هایی را که به تازگی در گفتگوهای استراتژیک دو کشور درباره آنها گفتگو شده بود، به امضا خواهد رساند.

سیلورمن ادامه داد: آمریکا و کویت از زمان آغاز گفتگوهای استراتژیک در سال 2016 میلادی 20 توافقنامه را به امضا رسانده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها