کد خبر: 337623
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه:

هیچ‌گونه سنخیتی میان وزارت کشور و سازمان زندان‌ها وجود ندارد/ 90 درصد ماهیت سازمان زندان‌ها قضایی است/ الحاق آن به وزارت کشور میسر نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 90 درصد ماهیت کار زندان‌ها، قضایی است و انتزاعش از قوه قضائیه میسر نیست، گفت: هیچ کدام از امور زندانیان مرتبط با وزارت کشور نیست و این دو هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند.

هیچ‌گونه سنخیتی میان وزارت کشور و سازمان زندان‌ها وجود ندارد/ 90 درصد ماهیت سازمان زندان‌ها قضایی است/ الحاق آن به وزارت کشور میسر نیست
کد خبر: 337623
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه و الحاق آن به وزارت کشور، گفت: بر اساس این طرح سازمان زندان‌ها که وابسته به قوه قضائیه است باید از این دستگاه جدا و تحت نظر وزارت کشور به فعالیت خود ادامه دهد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، با بیان اینکه هیچ‌گونه سنخیتی میان وزارت کشور و سازمان زندان‌ها وجود ندارد، افزود: زندانیان پای ثابت زندان‌ها هستند در این راستا کدام امور از زندانیانی که از دستگاه قضایی به زندان معرفی می‌شوند مرتبط با وزارت کشور است که برخی به دنبال این هستند که آن را از قوه قضائیه جدا و به وزارتخانه‌ای که با کار قضایی آشنایی ندارد واگذار شود.

او ادامه داد: چه سنخیتی میان امورات زندانیان مانند آزادی، ملاقات‌، رسیدگی به پرونده و مرخصی آنها با وزارت کشور وجود دارد؛ مشخص نیست افرادی که این طرح را تدوین کردند از چه منظری به این موضوع نگاه کرده‌اند زیرا 90 درصد ماهیت زندان‌ها قضایی بوده و کار سازمان زندان‌ها اجرایی و اداری نیست که به وزارت کشور الحاق شود.

کمالی پور تاکید کرد: اگر سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه جدا شود در سلسله مراتب اداری، تبعیت سازمان زندان‌ها باید از وزارت کشور باشد در این زمان تکلیف سازمان با قوه قضائیه که باید تمامی امورات مربوطه را انجام دهد چه می‌شود به طور قطع تداخل قوا به وجود می‌آید و این مخالف قانون اساسی و مغایر اصل تفکیک قوا است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت: به عنوان مثال اگر قوه قضائیه در نامه‌ای خواستار تحویل زندانی شود و سازمان زندان‌ها بگوید ما زیر نظر وزارت کشور هستیم و نمی‌توانیم از شما تبعیت کنیم در این رابطه تکلیف چیست؟ به طور قطع انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که به هیچ وجه نباید تحقق یابد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها