دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری:

احمدآباد مستوفی به شهر تبدیل شد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: این شورا به رغم آنکه با تبدیل روستاها به نقاط شهری جدید به صورت اصولی مخالف است، اما با تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر به دلیل شرایط ویژه آن موافقت کرد.

احمدآباد مستوفی به شهر تبدیل شد
کد خبر: 337653
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۱:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ فرزانه صادق‌مالواجرد در خصوص بررسی اصلاح حریم شهر اسلامشهر به منظور فراهم سازی امکان قانونی تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر که در نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پیرو تکلیف کمیسیون سیاسی- امنیتی دولت برای امکان تبدیل احمدآباد مستوفی به شهر، این موضوع در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران ادامه داد: شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران به رغم آنکه با تبدیل روستاها به نقاط شهری جدید در محدوده مجموعه‌های شهری کشور از جمله مجموعه شهری تهران به صورت اصولی مخالف است و این قبیل اتفاقات را مثبت نمی‌داند اما با شرایط ویژه‌ای که در این منطقه وجود دارد با این درخواست موافقت کرد.

صادق‌مالواجرد افزود: بر همین اساس، شورای‌عالی پیرو مصوبات قبلی خود و مباحث و تکالیف قانونی که پیش‌تر و در سال‌های گذشته، متعدد مطرح شد بار دیگر در شورای‌عالی شهرسازی این مورد را مورد بررسی قرار داد تا بر اساس آن، تکلیف مدیریت مجموعه شهری کشور در اسرع وقت تعیین شود.

وی تصریح کرد: امید است با تعیین تکلیف مدیریت مجموعه شهری کشور، بتوانیم قالبی را تهیه، تدوین و تصویب کنیم که بر اساس آن با شهرها و روستاهای بزرگ و کوچکی که در مجموعه شهری داریم مواجهه منضبط تر، هدفمندتر وتوسعه‌مدارتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت مجموعه شهری را نتوان به صورت درست و مشخص، مستقر کرد، موانع تحقق برنامه‌های توسعه شهری، منطقه‌ای و بهبود مدیریت شهری و روستایی در این مناطق برداشته نمی‌شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها