سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

وام اشتغال روستایی پیوست بیمه‌ای ندارد/ دو کارگزار فعال صندوق در هر بخشداری وجود دارد

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه وام‌های اشتغال روستایی به دلیل اینکه پیوست بیمه‌ای ندارد، معمولا جزو آمار اشتغال به حساب نمی‌آید، گفت: اگر این وام‌ها مشروط به بیمه می‌شد، هم این افراد درآینده دارای بیمه تامین‌ اجتماعی می‌شدند و هم ما خدمتی را در کنار آن وام برای افراد تامین می‌کردیم که پایداری آن اشتغال را هم بیشتر می‌کرد.

وام اشتغال روستایی پیوست بیمه‌ای ندارد/  دو کارگزار فعال صندوق در هر بخشداری وجود دارد
کد خبر: 337670
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی شیرکانی در جلسه‌ مشترک با محمد امید - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری - با بیان اینکه از 61 هزار روستا و آبادی جمعیت مشمول صندوق در 53 هزار روستا و آبادی حضور دارند، گفت: از نفوذ خوبی برخوردار هستیم و شبکه‌ای شامل 1800 کارگزاری داریم. تقریبا در هر بخشداری دو کارگزار فعال صندوق وجود دارد.

وی افزود: با این حال نیاز است که دولت بیش‌ از پیش از صندوق حمایت کند. برای مثال وام‌های اشتغال روستایی به دلیل اینکه پیوست بیمه‌ای ندارد، معمولا جزو آمار اشتغال به حساب نمی‌آید. اگر این وام‌ها مشروط به بیمه می‌شد، هم این افراد درآینده دارای بیمه تامین‌اجتماعی می‌شدند و ما خدمتی را در کنار آن وام برای افراد تامین می‌کنیم که پایداری آن اشتغال را هم بیشتر می‌کرد.

شیرکانی حقوق‌های صندوق را بین 450 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان در ماه و هزینه حق بیمه را 25 هزار تا 55 هزار تومان عنوان کرد و گفت: برخی از روستائیان به ما پیشنهاد می‌کنند که این هزینه را افزایش دهیم تا بتوانند در آینده از تامین مالی بیشتری برخوردار شوند و این نشان می‌دهد که روستائیان ما از اهمیت بیمه آگاه هستند واز آن استقبال می‌کنند.

بیمه روستائیان از اولویت‌های دولت است

همچنین در این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری قول‌های مساعدی برای حمایت دولت از صندوق در جهت گسترش خدمات داد و ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه نیز در این مسیر همراه و سهم دولت از این بیمه در بودجه سال99 دیده شود.

محمد امید با بیان اینکه کار بیمه‌ای در روستاها امروز یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: اگر بخواهیم در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و پوشش بیمه‌ای را گسترده‌تر کنیم راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یک راه ساده این‌ است که بگوییم دولت هزینه را پرداخت کند اما یک راه حل هم این است که همه فشار را بر دولت تحمیل نکنیم مثلا بخشی را هم بر عهده کارفرماها قرار دهیم. یکی از کارهایی انجام شده در تامین اجتماعی این است که این اجبار را برای کارفرماها قرار داده که هر نیرویی را که به کار گرفت، او را بیمه کند.

وی ادامه داد: دولت متعهدانه صندوق را در مسیری که در پیش‌ گرفته یاری خواهد داد. ما باید از فرصتی که در این دولت ایجاد شده برای انجام این خدمت نهایت بهره‌ را ببریم.

امید با تاکید بر اینکه سال‌ها است که بیمه روستائیان دغدغه‌ مهمی در کشور بوده است،گفت: این دغدغه همواره برای ما وجود داشته است که برای بسیاری از روستائیان پس از بازنشستگی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما باید مسیری را ریل‌گذاری کنیم که این دغدغه مرتفع شود و دولت نیز نهایت همکاری و حمایت را در این زمینه از صندوق به عمل خواهد آورد. ما در این زمینه با سازمان برنامه نیز مذاکره خواهیم کرد و آنان را نیز همراه می‌کنیم تا تعهدات دولت در این زمینه را در بودجه سال 99 در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها