کد خبر: 337681
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۱۷:۳۵
| |

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

تبدیل بناهای تاریخی به فضای اقامتی در دستور کار قرار می‌گیرد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بحث جدیدی را در دستور کار داریم، مبنی بر اینکه بناهای تاریخی را تبدیل به فضای اقامتی کنیم که این امر مورد اقبال گردشگران خارجی است.

تبدیل بناهای تاریخی به فضای اقامتی در دستور کار قرار می‌گیرد
کد خبر: 337681
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت اظهار کرد: تلاش مان را خواهیم کرد تا ساختار سازمانی ارتقا یابد. همچنین در دو بعد گردشگری داخلی و خارجی رو به رشد خواهیم بود.

وی افزود: حجم گردشگری ادامه خواهد یافت و تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهیم رساند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در بحث صنایع دستی علی رغم شرایط موجود، روند رشد صادرات را داریم. همچنین بر روی طرح تجاری سازی، برند سازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار و به ویژه کاربردی کردن صنایع دستی کار خواهیم کرد تا حجم بازار گسترش یابد.

وی بیان کرد: در بعد میراث فرهنگی اعتبارات بهتری را جذب خواهیم کرد و توجه ویژه ای به این بخش خواهیم داشت. روند ثبت های جهانی ادامه خواهد یافت و به صورت زنجیره ای از سهمیه ها حداکثر بهره برداری را خواهیم کرد. همچنین جایگاه مان از 11 به 9 در میراث فرهنگی ارتقا یافته است. سعی داریم بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

مونسان تصریح کرد: استفاده از سرمایه گذاری بیرونی و خارج از سازمان و وزارتخانه را در دستور کار قرار خواهیم داد و از سرمایه مردم استفاده می کنیم تا ما را در مرمت و احیای بناها و ایجاد کسب و کار جدید مشارکت دهند.

وی بیان کرد: طرح های الگویی در دستور کار داریم که حتما آن را ادامه خواهیم داد. همچنین طرح بوم گردی را به صورت متمرکز مورد توجه قرار خواهیم داد چراکه این امر سبب گسترش و ایجاد شغل بیشتر خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: موضوع جدیدی را در دستور کار داریم مبنی بر اینکه بناهای تاریخی را تبدیل به فضای اقامتی کنیم که این امر مورد اقبال گردشگران خارجی است. این موضوع را در کنار طرح بوم گردی توسعه خواهیم داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها