رضا رحمانی، وزیر صمت:

فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان در کشور آغاز می‌شود/ دولت از تغییر مدیر عامل ایران‌خودرو حمایت کرد

رضا رحمانی،  امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:‌ در موضوع تغییر مدیرعامل ایران خودرو، هیات مدیره این گروه تصمیم گرفت و دولت نیز از این تغییر حمایت کرد.

فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان در کشور آغاز می‌شود/ دولت از تغییر مدیر عامل ایران‌خودرو حمایت کرد
کد خبر: 337686
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییر مدیرعامل گروه ایران خودرو در هفته جاری، گفت: این تغییر و تحولات با هدف رضایتمندی مردم انجام شده است و امید می رود فصل جدید در فعالیت خودروسازان در کشور آغاز شود.

رضا رحمانی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:‌ در موضوع تغییر مدیرعامل ایران خودرو، هیات مدیره این گروه تصمیم گرفت و دولت نیز از این تغییر حمایت کرد.

او ابراز امیدواری کرد اصلاحاتی که مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همواره در رسانه ها آنها را مطرح کرده ایم، انجام شود.

وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت خودروهای وارداتی نیز گفت:‌ واردات خودرو مطابق مصوبه دولت، همچنان ممنوع است.

وی ادامه داد: خودروهایی که پیش از ممنوعیت‌ها وارد گمرکات شده، اگر شامل برخی محدودیت ها مثل آمریکایی بودن، حجم موتور بالای 2500 سی سی و سایر ممنوعیت‌های فنی نباشند، مطابق مصوبه هیات دولت در اواخر پارسال می توانند ترخیص شوند.

رحمانی خاطرنشان‌کرد:‌ تاکنون نزدیک به 13‌هزار دستگاه از این خودروها از گمرکات ترخیص شده، اما دیگر خودروهای باقی‌مانده به دلیل حکم قضایی یا باز بودن پرونده‌شان در محاکم قضایی و سایر موانع قانونی، همچنان در گمرکات باقی مانده‌اند.

کاهش قیمت برخی اقلام کالایی با صفر شدن سود بازرگانی آنها

او بیان‌داشت:‌ در ماه‌های گذشته، ارز مرجع برخی کالاها از جمله، حبوبات، چای خشک و غیره تغییر یافته بود که موجب افزایش بی رویه قیمت‌هایشان شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد:‌ امروز پیشنهادی در هیات دولت مبنی بر صفر شدن سود بازرگانی این کالاها مطرح و به تصویب رسید که هدف آن کاهش قیمت کالاهای یاد شده است و پیش‌بینی می شود در آینده نزدیک بر قیمت این اقلام تاثیرگذار شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها