کد خبر: 337737
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

بهترین شهرهای شمالی ایران برای سفر در فصول مختلف

شمال ایران یکی از بهترین مناطقی است که می توانید به آن جا سفر کنید، از دیدن جنگل های سرسبز و گونه های نادر گیاهی لذت ببرید و در آبی بی کران دریای خزر به شنا و آبتنی بپردازید. همچنین می توانید به کنار دریا بروید و به ماهیگیری بپردازید و از خوردن ماهی های مخصوص دریای شمال لذت ببرید.

بهترین شهرهای شمالی ایران برای سفر در فصول مختلف
کد خبر: 337737
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شمال ایران یکی از بهترین مناطقی است که می توانید به آن جا سفر کنید، از دیدن جنگل های سرسبز و گونه های نادر گیاهی لذت ببرید و در آبی بی کران دریای خزر به شنا و آبتنی بپردازید. همچنین می توانید به کنار دریا بروید و به ماهیگیری بپردازید و از خوردن ماهی های مخصوص دریای شمال لذت ببرید. صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه شهرهای مختلف گیلان، مازندران و گلستان هم که دیگر زبانزد عام و خاص است و همه می دانند که چه شهری چه خوراکی و صنایع دستی دارد. اما یک نکته که باید به آن توجه کنید این است که در چه فصلی از سال به کدام شهر شمالی سفر کنیم تا آب و هوای مناسبی داشته باشد و هوای شرجی باعث آزار نشود. در این مقاله همراه سایت خرید بلیط هواپیما سیمرغ 24 باشید تا به شما بگوییم بهترین شهرهای شمالی ایران برای سفر در فصول مختلف کدام است .

سفر در بهار به شمال ایران


فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای رفتن به شهرهای شمالی ایران است. در فروردین و اردیبهشت به قدری هوا عالیست که شاید هرگز دلتان نخواهد به شهر خود بازگردید! نسیم خنک بهاری همراه با طبیعت سرسبز و زیبا بهانه های خوبی هستند تا چند روزی از بهار را در شمال کشور اقامت کنید. با این حال تعطیلات عید یکی از شلوغ ترین زمان های شمال محسوب می شود. پس پیشنهاد ما به شما این است که نیمه دوم فروردین، اردیبهشت و خرداد را برای رفتن به گیلان و مازندران در نظر بگیرید. زیرا که هم هوا بسیار عالی است و هم از شلوغی های عید کاسته شده است. اگر ساکن تهران هستید، می توانید با ماشین شخصی به مازندان، گلستان و یا گیلان بروید، همچنین می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما در فرودگاه ساری، رشت و یا گرگان به پیاده شوید. به طور کلی می توانیم بگوییم تمامی شهرهای شمالی ایران در فصل بهار آب وهوای بسیار مناسبی دارند و شما می توانید هر جا را که دوست دارید برای رفتن به سفر انتخاب کنید. با این حال ممکن است در روزهای انتهایی خرداد که هوای کمی گرم می شود، برخی از شهرهای ساحلی کمی شرجی باشد.

با این حال سه شهر گرگان، گنبد کاووس و بندر ترکمن در بهار سه شهری هستند که در فصل بهار آب و هوایی بسیار عالی دارند. این شهرها علاوه بر آب و هوای مناسب دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است که قطعا بازدید از آن ها بسیار هیجان انگیز است. پس حتما در فصل بهار سری هم به استان گلستان بزنید و از آب و هوای عالی آن لذت ببرید.

سفر در تابستان به شمال


بسیاری از ما فصل تابستان را برای رفتن به مناطق شمالی ایران انتخاب می کنیم، اما باید بدانیم که کدام شهرها مناسب سفر کردن در فصل تابستان است. ماسال از جمله مناطق بکر شمال است که طبیعت بسیار زیبا و هیجان انگیزی دارد. این شهر شبیه شهرهای اروپایی است و از معروف ترین ییلاقات گیلان محسوب می شود. جواهرده هم یکی دیگر از شهرهای مازندران است که در تابستان آب و هوای مناسبی دارد. اگر به جواهرده می روید این فرصت را دارید تا از دیدن جویبارها و آبشارهای زیبای این منطقه لذت ببرید. در سفر خود به شمال ایران دیلمان را فراموش نکنید؛ چرا که از جمله ییلاق های بکر و خوش آب و هوا در فصل تابستان است و به داشتن چشمه های فراوان، مناظر سرسبز و قله های پربرف معروف است. لازم به ذکر است که دیلمان در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد. حتما می دانید که به تازگی خط آهن تهران به شمال افتتاح شده است و شما می توانید با خرید بلیط قطار راهی شمال کشور شوید. همچنین خرید بلیط اتوبوس هم می تواند به شما کمک کند تا سفر خوبی را آغاز نمایید.


داماش هم در حوالی استان گیلان است و از بهترین مناطق شمالی ایران در فصل تابستان محسوب می شود. این شهر مسیری پر پیچ و خم و کوهستانی دارد و آب و هوای خنک و معتدل آن می تواند سفری لذت بخش را برای شما فراهم کند. هنگام سفر به داماش روستای سوسن چلچراغ را از دست ندهید؛ چرا قطعا از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. مقصد دیگر برای شما آلاشت از شهرستان های سوادکوه استان مازندران است. این شهر یک فرصت مناسب را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به درون ابرها بروید و صحنه های بکر و نابی را مشاهده نمایید. فیلبند هم که به بام مازندران شهرت دارد، در جنوب دو شهر آمل و بابل واقع شده است. این منطقه مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران است و شما می توانید در دریایی از ابرها غوطه ور شوید.

تالش نیز یکی دیگر از مناطقی است که در فصل تابستان می تواند مقصدی مناسب برای شما باشد. تنوع جاذبه های طبیعی و گردشگری و از طرف دیگر پارک جنگلی گیسوم که به ساحلی زیبا ختم می شود، قطعا شما را محو خود خواهد کرد. سوادکوه مازندران از بکرترین شهرهای شمالی ایران برای سفر است که پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد. آبشار، پل ورسک، جنگل های زیبا، چشمه های متعدد و بسیاری از چیزهای دیگر تنها گوشه ای از زیبایی های سوادکوه محسوب می شود.

سفر در پاییز به شمال ایران


یکی از بهترین فصول سال برای سفر به شمال ایران، فصل پاییز است. پاییز برگ ریز هزار رنگ یک فرصت مناسب برای رفتن به شمال کشور محسوب می شود تا بتوانید از طبیعت بکر و رنگارنگ و عین حال از آب و هوای مناسب بهرمند شوید. یکی از بهترین مکان ها برای رفتن به مسافرت در پاییز، اولسبلنگاه است. اولسبلنگاه یک روستای ییلاقی بسیار زیباست که مردم آن در مقابل ساخت بناهای سنگی مقاومت کرده و از سازه های چوبی برای خانه های خود استفاده می کنند. طبیعت این روستا بسیار چشم نواز است. در موقع طلوع خورشید ابرها به قدری پایین می آیند که گویی در بین آن ها غرق شده اید. جنگل و آبشار کبودوال نیز از دیگر مکان هایی است که در فصل پاییز می توانید از آن جا دیدن کنید. جنگل گیسوم در نزدیکی فومن طبیعتی عالی و رنگارنگ را در فصل پاییز پیش چشمان شما قرار می دهد. آشوراده هم تنها جزیره ایرانی است که در فصل پاییز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.
جنگل ناهار خوران گرگان یک مقصد عالی پاییزی است که در دامنه کوه واقع شده و آب و هوای مطبوع و مساعدی هم دارد. جنگل سیاهکل و آبشار لونک نیز در فصل پاییز چشم انداز بسیار زیبایی دارد که از کنار باغ های چای و شالیزارها عبور می کند. اگر در فصل پاییز به شمال ایران سفر کردید، بازدید از جنگل های راش را فراموش نکنید. همان طور که می دانید جنگل های راش در مارندران قرار دارد و شما می توانید یک طبیعت گردی عالی را در این منطقه بگذرانید. همچنین اگر عکاس حرفه ای هستید می توانید عکس های بسیار زیبا با رنگ های پاییزی را به ثبت برسانید. شهرستان یوش و دریاچه شورمست را هم در سفرهای پاییزی خود فراموش نکنید.

سفر در زمستان به شمال ایران


با وجود آن که در فصل زمستان مناطق شمالی ایران دارای سرمای زیادی است، ولی با این حال اگر کمی صبور باشید و سرمای هوا را تحمل کنید، می توانید یک سفر عالی را برای خود رقم بزنید. استان مازندران یکی از مناطق شمالی ایران است که می توانید تفریحات زمستانی فراوانی را در آن جا تجربه کنید. کوه پیمایی، دامنه پیمایی، برف بازی، پیست اسکی، تله کابین و ... از تفریحاتی هستند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذشت. همچین تالاب ها، آب بندها، شالیزارها، سدها، دریاچه ها و نواحی ساحلی دریای مازندران هر سال میزبان گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر و بومی است که از مناطق سردسیر سیبری روسیه برای گذراندن زمستان به مازندران می آیند. قطعا تماشای این صحنه های زیبا بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. البته در سفرهای خود به شهرهای شمالی ایران داشتن بیمه مسافرتی را فراموش نکنید؛ چرا می توانید حافظ جان شما در برابر حوادث مختلف باشد.


همان طور که گفتیم مناطق کوهستانی شمال ایران از بهترین نقاط برای برف بازی های زمستانی است که قطعا سفر شما را بسیار خاطره انگیز خواهد کرد. در سفرهای زمستانی خود به شمال، بازدید از بازارهای محلی و هفتگی را فراموش نکنید؛ چرا در فصول سرد این بازارها کماکان رونق دارند و محصولات ویژه زمستان را با بهترین کیفیت می توانید در این بازارها تهیه فرمایید.

در پایان باید بگوییم که اگر در هر کدام از چهار فصل سال به شمال ایران سفر می کنید، باید بدانید که همه این فصول زیبایی های خاص خود را دارند. پس بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان هر کدام می تواند خاطراتی خوش را در ذهن شما شما به ثبت برساند. فقط کافی است زیبایی های هر فصل بشناسید و بدانید که کدام مقصد را برای خود انتخاب نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها