کد خبر: 337787
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۳۴:۰۰
| |

استاندار کرمانشاه:

بازگشایی مرز خسروی، قطعی است

استاندار کرمانشاه با اشاره به امضای توافقنامه میان دو کشور ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال و پای کار آمدن حشدالشعبی برای تامین امنیت زوار در عراق، گفت: به نظر میرسد با این شرایط بازگشایی مرز قطعی است و این احتمال است که ظرف چند روز آینده این مرز بازگشایی شود.

بازگشایی مرز خسروی، قطعی است
کد خبر: 337787
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هوشنگ بازوند با حضور در دفتر ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: این توافق نامه میان وزرای کشور ایران و عراق به امضا رسیده است.

وی افزود: این توافقنامه باید در عراق به تایید نخست وزیری این کشور برسد و پس از آن توسط نخست وزیر به فرماندهی کل ارتش ارتش ابلاغ شود، چرا که طبق قانون اساسی این کشور، ارتش عراق باید اجازه بازگشایی مرز را بدهد.

بازوند تاکید کرد: ارتش عراق نیز بازگشایی مرز را مشروط به همکاری "حشد الشعبی" در برقراری امنیت مرز کرده که این همکاری در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدیدش در سفر روز گذشته‌اش به عراق از بخشی از مسیر تردد زوار، گفت: خوشبختانه تغییرات پاسگاه های نیروهای ارتش عراق با نیروهای حشد الشعبی در این مسیر در حال انجام است و بسیار امیدواریم این تغییرات به زودی منجر به بازگشایی مرز شود.

بازوند به جلسه روز گذشته(سه شنبه) خود با استاندار "دیاله"عراق هم اشاره کرد وافزود: خوشبختانه در طرف عراقی نیز آمادگی کامل برای بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار اربعین وجود دارد.

وی افزود: شرکت های حمل و نقل آنها آمادگی 100 درصدی دارند و حتی مکان موکب ها را نیز تعیین کرده اند و بحث تامین امنیت نیز بطور کامل در دستور کارشان قرار گرفته است.

بازوند افزود: فردا(پنجشنبه) نیز جلسه ای با حضور مسئولین عراقی خواهیم داشت و حتی این امکان وجود دارد که مرز خسروی از پس‌فردا (15 شهریور) بازگشایی شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شرایط نشان می دهد امسال بازگشایی مرز قطعی است و امیدواریم این هفته یا نهایتا هفته آینده شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها