کد خبر: 337792
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۴۲:۰۳
| |

کره‌شمالی به ژاپن نسبت به برنامه تخلیه آب‌های رادیواکتیوی به دریا هشدار داد

یک نشریه رسمی کره‌شمالی، ژاپن را از بابت برنامه‌اش برای تخلیه آب‌های آلوده به رادیواکتیو به اقیانوس محکوم کرده و گفت، این یک اقدام جنایتکارانه است که می‌تواند یک فاجعه هسته‌ای را در منطقه رقم بزند.

کره‌شمالی به ژاپن نسبت به برنامه تخلیه آب‌های رادیواکتیوی به دریا هشدار داد
کد خبر: 337792
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۳:۴۲:۰۳

اعتمادآنلاین| اخیرا یک گروه حامی محیط زیست به نام گروه Greenpeace اعلام کرد، ژاپن قصد دارد حدود یک میلیون تُن آب آلوده به رادیواکتیو متعلق به نیروگاه هسته‌ای تخریب‌شده فوکوشیما را در داخل اقیانوس آرام تخلیه کند.

ژاپن با این حال اعلام کرده، هیچ تصمیمی در خصوص نحوه خلاصی یافتن از این آب‌های آلوده اتخاذ نکرده است.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی در مطلبی با اشاره به حاکمیت استعماری سال‌های 1910-1945 ژاپن بر شبه جزیره کره عنوان کرد: جزیره‌نشین هایی که رنج و اندوه غیرقابل‌بیانی را بر مردم ما در گذشته تحمیل کردند، اکنون می‌خواهند با آب‌های رادیواکتیو یک فاجعه هسته‌ای را به وجود بیاورند.

این رسانه کره شمالی در ادامه مطلب خود نوشت: ما هرگز آلوده شدن دریای آبی خود را با پسماند هسته‌ای تحمل نخواهیم کرد. ژاپن باید به هشدار شدید جامعه بین‌المللی گوش کرده و اقدامات بی‌مهابای خود را متوقف کرده و دست از برنامه خود برای تخلیه این آب‌های آلوده بردارد.

کره شمالی اخیرا فشارهایش را بر ژاپن به منظور دست برداشتن از هر گونه تصمیم برای تخلیه آب‌های آلوده به رادیواکتیو به دریا را افزایش داده و گفته، در صورت دست زدن به چنین اقدامی، این مردم کره خواهند بود که مصائب و تبعات آن را تحمل خواهند کرد.

کره جنوبی نیز مکررا تاکید کرده، مساله این آب‌های آلوده در ژاپن باید به نحوی مدیریت شود که بر سلامت شهروندان منطقه و محیط زیست دریایی اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما تاثیر نگذارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها