کد خبر: 337837
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

شماره یازدهم دوماهنامه «روزنه فرهنگی» منتشر شد

شماره یازدهم از دوماهنامه «روزنه فرهنگی» با پرونده‌هایی در پیرامون میراث گلشیری و همچنین پوشه‌ای با عنوان تبعات هنرمند مردم بودن منتشر شد.

شماره یازدهم دوماهنامه «روزنه فرهنگی» منتشر شد
کد خبر: 337837
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شماره یازدهم از دوماهنامه «روزنه فرهنگی» به سردبیری رضا حیرانی با مطالب متنوعی منتشر شد و روی دکه‌ها رفت. سخن نخست این شماره مطلبی با عنوان «جاده سنگلاخی ادبیات معاصر» به قلم داریوش معمار است.

پوشه روز این شماره از نشریه با مطلبی با عنوان «تبعات هنرمند مردم بودن» به قلم رضا حیرانی آغاز می‌شود.

«هنرمند و ازدحام توده‌ها» نوشته علی ابهری و «هنر و جامعه زمان ما» نوشته محمدعلی اسمعیلی از دیگر مطالب این پوشه است.

گفت‌وگوی بلند روزنه فرهنگی با فرزانه طاهری با عنوان «برای کلمه حرمت قائل بود: میراث گلشیری» مهم‌ترین مطلب پوشه روز این شماره از روزنه فرهنگی است.

همچنین در این شماره دو مطلب دیگر «از» و «درباره» گلشیری به این شرح کار شده: «جوانمرگی در نثر معاصر فارسی» متن سخنرانی هوشنگ گلشیری در شب‌های گوته و «باورداشت‌های اندیشگانی هوشنگ گلشیری» نوشته قهرمان شیری.

در بخش ادبیات ایران یازدهمین شماره از روزنه فرهنگی شعرها و داستان‌هایی از لی لی الیکایی، تایماز عظیمی، سیامک یعقوبی، علیه زندیه وکیلی و ژوآن ناهید منتشر شده است.

«پوشه افغانستان» بخش ویژه‌ و ابتکاری روزنه فرهنگی است که در هر شماره آن آثاری از ادبیات معاصر افغانستان منتشر می‌شود. در این پوشه دو داستان از محمدحسین محمدی و محبوبه خرمی از نویسندگان معاصر افغانستانی منتشر شده است.

یازدهمین شماره از دوماهنامه «روزنه فرهنگی» با سردبیری رضا حیرانی به بهای 25 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها