کد خبر: 337919
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی بیزینس اینسایدر؛

عجیب‌ترین شغل‌های کاخ سفید را بشناسید

یک پایگاه الکترونیکی آمریکایی گزارشی از عجیب‌ترین شغل‌های موجود در کاخ سفید منتشر کرد.

عجیب‌ترین شغل‌های کاخ سفید را بشناسید
کد خبر: 337919
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک پایگاه الکترونیکی آمریکایی گزارشی از عجیب‌ترین شغل‌های موجود در کاخ سفید منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی بیزینس اینسایدر در گزارش مفصلی در این رابطه خبر داد: پشت دیوارهای کاخ سفید که 400 نفر کارمند دارد، شغل‌های عجیبی را هم می‌توان پیدا کرد.

بیزینس اینسایدر هفت مورد از این شغل‌ها را برشمرده و شرح مختصری در مورد آنها ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید:

1- مرد سایه

این فرد در کاخ سفید، مرد سایه لقب گرفته و پیشکار و همراه رئیس‌جمهور در داخل کاخ سفید است؛ در واقع دستیار شخصی اوست که تنظیم زندگی روزمره‌اش را بر عهده دارد.

مرد سایه معمولاً اولین کسی است که صبح‌ها با رئیس‌جمهور روبه‌رو می‌شود، از او استقبال می‌کند، با او به مسافرت می‌رود، روزنامه و گزارش‌های رسانه‌ای را در اختیارش می‌گذارد و حتی خودکار و خودنویس به او می‌دهد و در قدم زدن شبانه در منزل به او یاری می‌رساند.

مرد سایه 115 هزار دلار حقوق دریافت می‌کند. اولین فردی که این شغل را در دوره دونالد ترامپ عهده‌دار شد جان مکنتی بود که 115 هزار دلار در سال 2017 دریافت کرد.

2- خوشنویس

از جمله شغل‌های موجود در کاخ سفید شغل خوشنویسی است. خوشنویس دعوتنامه‌ها و تقدیرنامه‌ها را خطاطی می‌کند، همچنین اسناد و نامه‌های شخصی رئیس‌جمهور را نیز می‌نویسد.

3. تحلیلگر امور دفتری

در این شغل که یکی از شغل‌های مهم کاخ سفید است، افراد نامه‌ها و اسنادی را که در کاخ سفید رد‌وبدل می‌شود دسته‌بندی و تحلیل و فهرست‌بندی می‌کنند و به پیگیری روند اجرای آن در ادارات اجرایی وابسته به رئیس‌جمهور یا دولت فدرال می‌پردازند.

4. شیرینی‌پز

کاخ سفید یک آشپز مخصوص به نام «سوزان موریسون» دارد، با این حال یک شیرینی‌پز هم در آنجا حاضر است که صرفاً کیک و شیرینی‌های مختلف تهیه می‌کند. شیرینی‌پز حدود 52160 دلار دستمزد دریافت می‌کند، اما حقوق موریسون اعلام نشده است.

5. دستیاری نظامی مهمانان کاخ سفید

این فرد که شغلش داوطلبانه است اصولاً به مهمانان کاخ سفید خوشامد می‌گوید و برای گذراندن وقت، با آنها به گفت‌وگو می‌پردازد. معمولاً این افراد جزو هیات‌هایی از ارتش هستند که به دیدار کاخ سفید می‌آیند و در این راستا گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور با بقیه مهمانان را تسهیل می‌کنند.

6. افسر تصویربرداری

وظیفه این فرد پیگیری سخنان رئیس‌جمهور و ثبت گفته‌های اوست، این کار به خصوص در زمانی که رئیس‌جمهور با رسانه‌ها یا مردم سخن می‌گوید انجام می‌شود تا سخنان مستند و در آرشیو نگهداری شود و تحریفی در آن صورت نگیرد.

7. تیم نامه‌نگاری رئیس‌جمهور

کاخ سفید روزانه هزاران نامه را به شکل کاغذی یا الکترونیکی از مردم دریافت می‌کند. این کار نیازمند یک گروه است که هر یک از آنها بین 200 تا 400 نامه را مطالعه می‌کند؛ از جمله وظایف این افراد خلاصه کردن نامه‌ها در 10 نامه است تا راحت‌تر برای رئیس‌جمهور ارسال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها